Erősödik az állami bormarketing-tevékenység
Nagyobb hangsúlyt kap, és erősödik az állami bormarketing-tevékenység – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és az Agrármarketing Centrum (AMC) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány a magyar bor eladásának ösztönzését célzó feladatokkal, így többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenés megszervezésével az AMC-t bízza meg.
Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor – személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el. Ezzel a lépéssel – mint írták – a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak a Magyarországra látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.
Az MTÜ 2020-tól célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Célja mindezek mellett a kialakított eszköztár, a több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 1,7 millió hektoliter bort fogyasztottak Magyarországon
Tavaly összesen 1,7 millió hektoliter, átlagosan fejenként 17,1 liter bort…
Tovább olvasom >Nébih: megnyugtató eredményt hozott a tokaji borvidéken lévő borkimérő egységek vizsgálata
Néhány szabálytalanság – mint például a termékkísérő dokumentum hiányos vezetése,…
Tovább olvasom >A borász szerint nem elég jó bort készíteni – élményt is kell adni
A borász szakma sokáig a szenvedélyről, a hagyományról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >Gondok vannak csoki-fronton
Miközben egyre többet fizetünk a prémium csokoládékért, a kakaótermesztők többsége…
Tovább olvasom >