Erősödik az állami bormarketing-tevékenység
Nagyobb hangsúlyt kap, és erősödik az állami bormarketing-tevékenység – közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és az Agrármarketing Centrum (AMC) pénteken az MTI-vel.
A közlemény szerint a közösségi bormarketing állami feladatainak hatékony ellátása érdekében a kormány a magyar bor eladásának ösztönzését célzó feladatokkal, így többek között a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenés megszervezésével az AMC-t bízza meg.
Az MTÜ a továbbiakban a magyar bor ernyőmárkájának (Magyar bor – személyesen) gondozását, valamint a borturizmus fejlesztésének és népszerűsítésének feladatait látja el. Ezzel a lépéssel – mint írták – a magyar borok még erősebb részévé válhatnak Magyarország turisztikai márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak a Magyarországra látogató turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabbodásához, mind a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához.
Az MTÜ 2020-tól célzottabban foglalkozik a borturizmus fejlesztésével, az ide kapcsolódó utazások ösztönzésével, a magyar borvidékek ismertségének növelésével itthon és külföldön. Célja mindezek mellett a kialakított eszköztár, a több nyelven elkészített kiadványok, térképek, fotó- és videóanyagok, webes felületek további fejlesztése, hogy ezeket az ágazati szereplők is hasznosíthassák a kommunikációs tevékenységük során.
A döntés értelmében számos bormarketinghez kötődő feladatot a jövőben az AMC lát majd el, a többi között a világ legnagyobb borszakmai vásárán, a 2020. március 15-17. között megrendezendő ProWein Düsseldorf 2020 kiállításon már az AMC valósítja meg és üzemelteti a magyar bor közösségi standját, a tervek szerint összesen 45 magyar pincészet részvételével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Változás az MSZÉSZ élén
November elején az Aquaworld Resort Budapestben került megrendezésre a Magyar…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Magasabb minőségű borokat készítene a Grand Tokaj Zrt.
A magasabb minőségi kategóriákba tartozó borok előállítására kell összpontosítania a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Emeli dolgozói bérét a Tesco
Minimum bruttó 30 ezer forinttal emeli a Tesco az áruházi…
Tovább olvasom >