Erősíti az önbizalmat a jó smink

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 11. 22. 11:50

A nők és a smink témakörében beszélgetett Orosz Barbara színésznő, dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus, Lacfi Ágnes üzleti-stílus tanácsadó és Horváth Evelin brand manager a Le Maquillage első referenciaüzletének megnyitója alkalmából.

oroszbarbara

Egy pszichológus szemszögéből más értelmet nyer egy kifinomult, megfelelően sminkelt nő. Dr. Almási Kitti szerint a nők többségében azért sminkelnek, mert szeretnék kiemelni szépségüket, ilyen értelemben a sminkelés lehet egy önigazolást és önbecsülést erősítő folyamat is. Szeretnénk megélni, hogy szépek vagyunk, és ezt egy szép sminkkel hangsúlyozzuk. Viszont egy nem megfelelő sminkkel épp az ellenkezőjét érjük el; a környezetünk távolságtartóan fog viselkedni velünk. A túl erős smink funkcionálhat álarcként is:aki éles kontúrokkal, erőteljes színekkel festi ki az arcát, az magabiztosságot sugall környezete felé, miközben belülről adott esetben szoronghat, kisebbségi érzései is lehetnek. Aki pedig nem sminkeli magát, félhet attól, hogy milyen következményekkel járna, hogyha túl vonzóvá válna a smink által, és ezzel a szituációval nem tudna mit kezdeni. A smink mennyisége és milyensége abszolút habitus-függő, egy erőteljes, extrovertált alkatú hölgy előnyben részesíti a nagyon hangsúlyos szájat, szemet, míg egy halk, visszahúzódó személyiség maximum csak alkalmakkor sminkeli magát.

Számos kutatás igazolja, hogy mérhetően jobban tetszenek a férfiaknak azok a nők, akiknek nagyobb a szemük, vastagabb, teltebb az ajkuk, kisebb az orruk. Ebből kifolyólag ezek hangsúlyozásával csábítani szeretnénk. Azonban a nagyon sminkelt nő szexuálisan vonzza a férfit, ami őt irritálhatja, ha nem akar reagálni erre. Ezért van az, hogy sok férfi nem kedveli az erős sminket a hölgyeken.

Orosz Barbara színésznő az „igazi nő” megtestesítője

„A sminkelés a minden napjaim része, és egyfajta játékként élem meg. Szeretek kísérletezni, új színeket kipróbálni. Minden reggel, amikor sminkelek hangulatomnak megfelelően új és új árnyalatokat próbálok ki, hogy megtaláljam számomra a legtökéletesebbet” – mondta Barbara.

Az üzleti életben kevésbé hangsúlyos a nemi jelleg, hiszen ekkor üzletasszonyként kell viselkednünk. Emiatt nagyon fontos az az általános szabály, hogy a kevesebb néha több. Lacfi Ági üzleti-stílus tanácsadó szerint a hangsúly a visszafogottságon, természetes megjelenésen van. Tanácsos kerülni a feltűnő, harsány színeket, hiszen a sminkkel nem kihangsúlyozni kell a megjelenést, hanem kellemessé tenni. Tárgyalás során nem szabad, hogy a smink elterelje a figyelmet a mondandóról, ezért ajánlatos pasztel és nude színeket használni, viszont fontos, hogy mindenképpen sminkeljük magunkat. Egy üzleti vacsorán már lehet picit erősebb sminket viselni, mivel kötetlenebb a hangulat és a fények is szórtabbak, így egy sötétebb szemhéjpúderrel még inkább ki tudjuk hangsúlyozni a szemet. Egy bál vagy estély alkalmával a ruhához megfelelően kell sminkelni, de óvatosan a piros ajkakkal.

A Le Maquillage brand menedzsere, Horváth Evelin tapasztalatai szerint a magyar nőkben megvan a sminkelési igény, de tudás sajnos nincs mögötte. „Mi az egyórás oktatás keretein belül nappali sminket tanítunk a hölgyeknek, nagyon élvezik, nagyon szeretik. Alapvetően nem volt jellemző eddig a márkahűség és a tudatos vásárlás sem. Sem a színekben, sem a termékekben nem határozottak és sokszor nem eléggé ismerik a saját arcukat sem. Mi megtanítjuk a hölgyeket igényeik szerint sminkelni, színtípusuknak megfelelően, előtérbe helyezve, kiemelve saját szépségüket. A színek mellett nagy hangsúlyt kapnak a könnyen elsajátítható formázási technikák is. A sminkelés élvezhető, komfortosan viselhető, a végeredmény pedig sokkal magabiztosabbá tesz minket!”

A Le Maquillage új referencia üzlete a Zrínyi utcában november közepén nyílt meg, a boltnyitást továbbiak követik jövőre. 2014-ben a Budagyöngye bevásárlóközpontban illetve a Liszt Ferenc Repülőtéren tervezik új üzlet megnyitását.

A magyarországi terjeszkedés mellett külföldön is tovább fejlődik a cég, elsősorban Izraelre és Olaszországra koncentrálva.

Folytatódik a termékfejlesztés is, jövőre az arcápolási kategóriában várhatók új, kiváló minőségű termékek.

Kapcsolódó cikkeink