Erősítené az IMF a fogyasztási típusú adók szerepét
Fontos, hogy a jövedelmi adóktól a fogyasztási típusú adók felé helyeződjön a fiskális politika súlypontja, mert egyéb tényezők mellett ezzel segíthető legjobban a gazdaság hosszútávú növekedése – mondta Johannes Wiegand, a Nemzetközi Valutaalap (IMF) európai részlegének vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten.
Az Andrássy Egyetem, a Harvard Club of Hungary és az Emberi Erőforrások Minisztériuma által rendezett konferencián Johannes Wiegand a kelet-közép európai és dél-európai országok lehetőségeiről beszélt a költségvetési konszolidáció és gazdasági növekedés összehangolásával kapcsolatban.
Johannes Wiegand hozzátette: a növekedés érdekében vissza kell szorítani a nem produktív állami kiadásokat, programokat, ugyanakkor fenn kell tartani az egészségügy, az oktatás és az állami infrastruktúra hatékony finanszírozását is.
Kiemelte: rendkívül fontos az Európai Unió strukturális és kohéziós alapjainak megfelelő felhasználása is, hogy ne csökkenjenek a közszféra beruházásai. Ugyanakkor megjegyezte, hogy meg kell reformálni a közszférában dolgozók juttatási rendszerét is, sok országban túl sokan, vagy aránytalanul magas fizetésért dolgoznak az államnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megjelentek a nyári extra adóváltozások
A Magyar Közlöny 2024. július 8-án megjelent 74. számában három…
Tovább olvasom >Egyre többen használják az eÁFA-rendszert
Folyamatos növekedést mutat az eÁFA rendszer használata, amellyel „élesben” január…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a magyar gazdaság visszatért a növekedési pályára
A magyar gazdaság visszatért a növekedési pályára az év első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >