Erősen koncentrált a baromfihús-készítmény eladása
A sertéshez képest olcsóbb baromfihús-készítmények bolti eladása növekedett értékben is, mennyiségben is. Forintban plusz 7 százalékot jelez a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, 2008. november–2009. októberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel az éves piac mérete túllépett a 20 milliárd forinton.A mennyiségben mért 5 százalékos növekedés következtében az eladás meghaladta a 28 ezer tonnát.
Az önkiszolgálásban értékesített baromfikészítmények aránya magasabb a sertéshúsból készültekhez képest. Értékben 76, mennyiségben pedig 68 százalék jut az önkiszolgáló eladásra, a legutóbbi adatok szerint. Az arányok nem csökkentek a kimért értékesítéshez viszonyítva.
Ezzel függ össze, hogy az eladás erősen koncentrálódik a modern bolttípusokra. A hipermarket, valamint a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna együtt elviszi a kiskereskedelmi forgalom 74 százalékát értékben, és 78 százalékát mennyiségben.
A sertéssel szemben a baromfihús-készítmények bolti forgalmában magas a kereskedelmi márkák részaránya. Értékben 27, mennyiségben 42 százalék jut rájuk, a tárgyalt tizenkét hónap során, emelkedő tendenciával.
Az átlagárak 6 százalékkal emelkedtek egyik évről a másikra. 2008. november–2009. októberben egy kilogramm baromfihús-készítmény mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 952 forint.
Farkas Monika
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >