Erősen koncentrált a baromfihús-készítmény eladása
A sertéshez képest olcsóbb baromfihús-készítmények bolti eladása növekedett értékben is, mennyiségben is. Forintban plusz 7 százalékot jelez a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, 2008. november–2009. októberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel az éves piac mérete túllépett a 20 milliárd forinton.A mennyiségben mért 5 százalékos növekedés következtében az eladás meghaladta a 28 ezer tonnát.
Az önkiszolgálásban értékesített baromfikészítmények aránya magasabb a sertéshúsból készültekhez képest. Értékben 76, mennyiségben pedig 68 százalék jut az önkiszolgáló eladásra, a legutóbbi adatok szerint. Az arányok nem csökkentek a kimért értékesítéshez viszonyítva.
Ezzel függ össze, hogy az eladás erősen koncentrálódik a modern bolttípusokra. A hipermarket, valamint a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna együtt elviszi a kiskereskedelmi forgalom 74 százalékát értékben, és 78 százalékát mennyiségben.
A sertéssel szemben a baromfihús-készítmények bolti forgalmában magas a kereskedelmi márkák részaránya. Értékben 27, mennyiségben 42 százalék jut rájuk, a tárgyalt tizenkét hónap során, emelkedő tendenciával.
Az átlagárak 6 százalékkal emelkedtek egyik évről a másikra. 2008. november–2009. októberben egy kilogramm baromfihús-készítmény mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 952 forint.
Farkas Monika
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >