Erősen koncentrált a baromfihús-készítmény eladása
A sertéshez képest olcsóbb baromfihús-készítmények bolti eladása növekedett értékben is, mennyiségben is. Forintban plusz 7 százalékot jelez a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, 2008. november–2009. októberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel az éves piac mérete túllépett a 20 milliárd forinton.A mennyiségben mért 5 százalékos növekedés következtében az eladás meghaladta a 28 ezer tonnát.
Az önkiszolgálásban értékesített baromfikészítmények aránya magasabb a sertéshúsból készültekhez képest. Értékben 76, mennyiségben pedig 68 százalék jut az önkiszolgáló eladásra, a legutóbbi adatok szerint. Az arányok nem csökkentek a kimért értékesítéshez viszonyítva.
Ezzel függ össze, hogy az eladás erősen koncentrálódik a modern bolttípusokra. A hipermarket, valamint a főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna együtt elviszi a kiskereskedelmi forgalom 74 százalékát értékben, és 78 százalékát mennyiségben.
A sertéssel szemben a baromfihús-készítmények bolti forgalmában magas a kereskedelmi márkák részaránya. Értékben 27, mennyiségben 42 százalék jut rájuk, a tárgyalt tizenkét hónap során, emelkedő tendenciával.
Az átlagárak 6 százalékkal emelkedtek egyik évről a másikra. 2008. november–2009. októberben egy kilogramm baromfihús-készítmény mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 952 forint.
Farkas Monika
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >