Erősek a cipőápoló márkák
Felülről közeledik az évi félmilliárd forint felé a cipőápoló szerek kiskereskedelmi eladása. Értékben 13 százalékkal csökkent a bolti forgalom tavaly, az előző évhez viszonyítva. Mennyiségben pedig mínusz 20 százalékot regisztrált a Nielsen Kereskedelmi Indexe.Az egy kiszerelési egységre jutó átlagár a legutóbbi két november–decemberi periódust összehasonlítva 8 százalékkal emelkedett. Így egy darab átlagosan 341 forintba került múlt év utolsó két hónapjában.
A gyártói márkák nagyon erősek ebben a kategóriában. Olyannyira, hogy a kereskedelmi márkák piaci részesedése az értékben mért forgalomból a tavalyelőtt november–decemberi 8 százalékról 4-re csökkent, a múlt év hasonló periódusában.
Legnagyobb szegmens értékben a folyékony (46 százalékos piaci részesedéssel), majd a krém, viasz és szivacs következik. Itt a részesedések stabilak, az elmúlt két évben.
Hasonló a helyzet a csomagolás szerint is. A flakon vezet – értékben – a tubus, a spray, a fémdoboz és a doboz előtt
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >