Erősek a cipőápoló márkák
Felülről közeledik az évi félmilliárd forint felé a cipőápoló szerek kiskereskedelmi eladása. Értékben 13 százalékkal csökkent a bolti forgalom tavaly, az előző évhez viszonyítva. Mennyiségben pedig mínusz 20 százalékot regisztrált a Nielsen Kereskedelmi Indexe.Az egy kiszerelési egységre jutó átlagár a legutóbbi két november–decemberi periódust összehasonlítva 8 százalékkal emelkedett. Így egy darab átlagosan 341 forintba került múlt év utolsó két hónapjában.
A gyártói márkák nagyon erősek ebben a kategóriában. Olyannyira, hogy a kereskedelmi márkák piaci részesedése az értékben mért forgalomból a tavalyelőtt november–decemberi 8 százalékról 4-re csökkent, a múlt év hasonló periódusában.
Legnagyobb szegmens értékben a folyékony (46 százalékos piaci részesedéssel), majd a krém, viasz és szivacs következik. Itt a részesedések stabilak, az elmúlt két évben.
Hasonló a helyzet a csomagolás szerint is. A flakon vezet – értékben – a tubus, a spray, a fémdoboz és a doboz előtt
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >