Erősek a cipőápoló márkák
Felülről közeledik az évi félmilliárd forint felé a cipőápoló szerek kiskereskedelmi eladása. Értékben 13 százalékkal csökkent a bolti forgalom tavaly, az előző évhez viszonyítva. Mennyiségben pedig mínusz 20 százalékot regisztrált a Nielsen Kereskedelmi Indexe.Az egy kiszerelési egységre jutó átlagár a legutóbbi két november–decemberi periódust összehasonlítva 8 százalékkal emelkedett. Így egy darab átlagosan 341 forintba került múlt év utolsó két hónapjában.
A gyártói márkák nagyon erősek ebben a kategóriában. Olyannyira, hogy a kereskedelmi márkák piaci részesedése az értékben mért forgalomból a tavalyelőtt november–decemberi 8 százalékról 4-re csökkent, a múlt év hasonló periódusában.
Legnagyobb szegmens értékben a folyékony (46 százalékos piaci részesedéssel), majd a krém, viasz és szivacs következik. Itt a részesedések stabilak, az elmúlt két évben.
Hasonló a helyzet a csomagolás szerint is. A flakon vezet – értékben – a tubus, a spray, a fémdoboz és a doboz előtt
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >