Erős ügyfél-hitelesítés: komoly változások az e-commerce-piacon
Megkezdődött a visszaszámlálás: szeptember 14-én Magyarországon is hatályba lép az erős ügyfél-hitelesítés (SCA) gyakorlata, amely az e-commerce-piac minden egyes szereplőjére komoly hatást gyakorol majd.
E téma kapcsán szervezte meg május 9-én az Ecommerce Hungary és a Mastercard közös workshopját, ahol felkészülésről, lehetséges problémákról, kihívásokról és megoldásokról esett szó.
Az EU pénzügyi szolgáltatások szabályozására létrehozott irányelve, a PSD2 két évvel ezelőtt, 2017 novemberében került a magyar jogrendbe. A szabályozás egyik legfontosabb célja az, hogy növelje az elektronikus fizetések biztonsági szintjét. Ennek egyik eleme az SCA (Strong Customer Authentication – erős ügyfélhitelesítés), amely kétfaktoros azonosítást tesz kötelezővé, azaz a három azonosítási csoportból (ismeret – pl. PIN-kód; birtoklás – pl. bankkártya vagy token; tulajdonság – pl. ujjlenyomat vagy arcfelismerés) kiválasztott, legalább kétféle, különböző típusú azonosítás egyidejű használatát.
A szakmai találkozón az Ecommerce Hungary és a Mastercard a meghívott kereskedőkkel közösen vitatta meg, mi várható kereskedői és ügyféloldalról szeptember 14-e után, és mit lehet tenni addig, hogy minél zökkenőmentesebben történjen majd az átállás. Az biztos, hogy fogyasztók és kereskedők számára egyaránt szokatlan lesz a kétlépcsős azonosítás, ezért rendkívül fontos, hogy a kereskedők felkészüljenek, és időben, relevánsan tudják tájékoztatni ügyfeleiket, legyen szó akár fizikai boltról, akár webshopról.
Nemes Máté, a Mastercard termékmenedzsere rámutatott: Magyarország igen elmaradott az SCA-t tekintve, hiszen jelenleg kevesebb mint 20% azoknak a tranzakcióknak az aránya, amelyekben többlépcsős hitelesítés történik. Ennek fényében szeptember 14-e után a legtöbb ügyfél számára teljesen új tapasztalat lesz az SCA megjelenése.
A workshopon Boris Martinovic, a Mastercard public policy igazgatója kiemelte: a bankkártyás vásárlók jóval többet költenek, mint azok, akik készpénzzel fizetnek, a tranzakció pénzügyi eredménye pedig azonnal realizálódni tud. Szetnics László, a MasterCard üzletfejlesztési igazgatója azokat a technológiai újdonságokat ismertette, amelyek a közeljövőben várhatók a kártyás fizetési piacon. Elmondta: szerepet kap majd a tokenizált bankkártyás fizetés, de lehetőség nyílik a regisztráció nélküli, valamint az ismétlődő online bankkártyás vásárlások támogatására is. Racskó Tamás üzletfejlesztési menedzser egy nálunk még kevésbé ismert tranzakciótípust, a MoneySendet ismertette, amellyel azonnal kifizethetővé válnak biztosítási kárigények, nyeremények, valamint a visszatérítések.
A szeptember 14-i változásokra való felkészülés elengedhetetlen. Ehhez nyújt segítséget az erosugyfelhitelesites.hu weboldal, valamint az Ecommerce Hungary június közepétől elérhető, kereskedőknek összeállított tudásanyag-sorozata. //
Kapcsolódó cikkeink
Márkus Gergely lett a Mastercard magyarországi és szlovéniai igazgatója
A Mastercard bejelentette, hogy mától új vezető, Márkus Gergely felel a magyar és a szlovén piacok stratégiai és operatív…
Tovább olvasom >Merre tovább, magyar kiskereskedelem? – Jön a RETAIL DAY 2024
A fogyasztói igények változását, a makrogazdasági helyzeten túl, megannyi attribútum…
Tovább olvasom >A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros megállapodást kötött
A Visa és a Mastercard 30 milliárd dolláros egyezségre jutott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >Mit eszel holnap?
A Nestlé Hungária rendszeresen méri a magyar lakosság egészséges táplálkozáshoz…
Tovább olvasom >Növeli a befektetéseit a Mercadona Portugáliában
A spanyol Mercadona szupermarketlánc 180 millió eurót tervez portugál leányvállalatába…
Tovább olvasom >