Erős ügyfél-hitelesítés: komoly változások az e-commerce-piacon
Megkezdődött a visszaszámlálás: szeptember 14-én Magyarországon is hatályba lép az erős ügyfél-hitelesítés (SCA) gyakorlata, amely az e-commerce-piac minden egyes szereplőjére komoly hatást gyakorol majd.
E téma kapcsán szervezte meg május 9-én az Ecommerce Hungary és a Mastercard közös workshopját, ahol felkészülésről, lehetséges problémákról, kihívásokról és megoldásokról esett szó.
Az EU pénzügyi szolgáltatások szabályozására létrehozott irányelve, a PSD2 két évvel ezelőtt, 2017 novemberében került a magyar jogrendbe. A szabályozás egyik legfontosabb célja az, hogy növelje az elektronikus fizetések biztonsági szintjét. Ennek egyik eleme az SCA (Strong Customer Authentication – erős ügyfélhitelesítés), amely kétfaktoros azonosítást tesz kötelezővé, azaz a három azonosítási csoportból (ismeret – pl. PIN-kód; birtoklás – pl. bankkártya vagy token; tulajdonság – pl. ujjlenyomat vagy arcfelismerés) kiválasztott, legalább kétféle, különböző típusú azonosítás egyidejű használatát.
A szakmai találkozón az Ecommerce Hungary és a Mastercard a meghívott kereskedőkkel közösen vitatta meg, mi várható kereskedői és ügyféloldalról szeptember 14-e után, és mit lehet tenni addig, hogy minél zökkenőmentesebben történjen majd az átállás. Az biztos, hogy fogyasztók és kereskedők számára egyaránt szokatlan lesz a kétlépcsős azonosítás, ezért rendkívül fontos, hogy a kereskedők felkészüljenek, és időben, relevánsan tudják tájékoztatni ügyfeleiket, legyen szó akár fizikai boltról, akár webshopról.
Nemes Máté, a Mastercard termékmenedzsere rámutatott: Magyarország igen elmaradott az SCA-t tekintve, hiszen jelenleg kevesebb mint 20% azoknak a tranzakcióknak az aránya, amelyekben többlépcsős hitelesítés történik. Ennek fényében szeptember 14-e után a legtöbb ügyfél számára teljesen új tapasztalat lesz az SCA megjelenése.
A workshopon Boris Martinovic, a Mastercard public policy igazgatója kiemelte: a bankkártyás vásárlók jóval többet költenek, mint azok, akik készpénzzel fizetnek, a tranzakció pénzügyi eredménye pedig azonnal realizálódni tud. Szetnics László, a MasterCard üzletfejlesztési igazgatója azokat a technológiai újdonságokat ismertette, amelyek a közeljövőben várhatók a kártyás fizetési piacon. Elmondta: szerepet kap majd a tokenizált bankkártyás fizetés, de lehetőség nyílik a regisztráció nélküli, valamint az ismétlődő online bankkártyás vásárlások támogatására is. Racskó Tamás üzletfejlesztési menedzser egy nálunk még kevésbé ismert tranzakciótípust, a MoneySendet ismertette, amellyel azonnal kifizethetővé válnak biztosítási kárigények, nyeremények, valamint a visszatérítések.
A szeptember 14-i változásokra való felkészülés elengedhetetlen. Ehhez nyújt segítséget az erosugyfelhitelesites.hu weboldal, valamint az Ecommerce Hungary június közepétől elérhető, kereskedőknek összeállított tudásanyag-sorozata. //
Kapcsolódó cikkeink
Lezajlott a NÉGYOSZ munkakonferenciája – Új párbeszéd indult a növényi alapú táplálkozásról
A NÉGYOSZ szervezésében egy úttörő szakmai esemény zajlott, amely a…
Tovább olvasom >Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >