Erős termelői közösségekre van szükség a szőlészet, borászat fejlődéséhez
A szőlészet és a borászat fejlődéséhez erős termelői közösségekre van szükség – hangsúlyozta Gál Péter a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára pénteken a Szőlő- és Borjogászok Nemzetközi Egyesülete (AIDV) Európai Tagozatának budapesti konferenciáján.
Az FM tájékoztatása szerint a helyettes államtitkár a szőlő- és bortermelők közösségeinek megszervezésére jó példaként hozta a magyar borjogot, és megemlítette, hogy több száz éves fejlődés során alakult ki a termelői közösségek szervezésének intézménye, a hegyközség.
A 2012-es, új hegyközségi törvénnyel Magyarország kompatibilissé tette ezt a hagyományos szerveződési formát az uniós szakmaközi szervezetekre vonatkozó szabályokkal. Így adott új lendületet a termelők önszerveződésének és új eszközöket a hatékony szabályozási környezet kialakításának – hangsúlyozta a közlemény szerint.
Emlékeztetett, a globalizálódó világban fontos feladat a termelői közösségek, helyi vállalkozások versenyképességének és életképességének, valamint kulturális hagyományainak megőrzése.
A harminc országot tömörítő nemzetközi szervezet június 15-17. között A hatályos európai bor- és szőlőművelésre vonatkozó jog esetjogi megközelítése címmel tartja Budapesten rendes éves ülését – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította gépparkját és borászati eszközállományát a PTE Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete
Csaknem egymilliárd forintos fejlesztés keretében megújította szőlészeti gépparkját és borászati…
Tovább olvasom >Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét
Meg kell őrizni a magyar bor forgalmát és hírnevét –…
Tovább olvasom >Több hazai borászatot súlyos csalással vádolnak
A Fővárosi Főügyészség vádat emelt egy jelentős költségvetési csalás ügyében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >