Erős pozícióban a kis boltok
Értékben 8, mennyiségben 4 százalékkal nőtt az égetett szeszes italok kiskereskedelmi eladása 2005. október–2006. szeptemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Ez azt is mutatja, hogy a magasabb árkategóriás termékek irányába tolódott el a kereslet. Így a piac mérete meghaladja a 60 milliárd forintot.A pálinka tartja vezető helyét; mind mennyiségben, mind értékben 19 százalék jut rá az eladásokból. Utána – mennyiségben – sorrendben a brandy, vodka, bitter (azaz gyomorkeserű) és likőr következik. Értékben a további sorrend: bitter, brandy, vodka és likőr. Itt figyelemre méltó változás a bitter részarányának emelkedése literben is, forintban, közel 20 százalék.
A pálinka ízei közül egyharmadot a körte visz el, közel egynegyedet a barack, majd szorosan utána a szilva következik. A mennyiségi részesedések 2005. október–2006. szeptemberben, sorrendben 33, 23 és 21 százalék.
A hagyományos boltok pozíciója továbbra is erős az égetett szeszes italoknál. A 400 négyzetméteresnél kisebb csatornára 49 százalék jutott mennyiségben a legutóbbi évben, ami 2 százalékpont csökkenést jelent.
A pálinka azonban tartotta 69 százalékos részesedését a hagyományos, lakóhely közeli boltok szegmensében.
Az egy literre jutó fogyasztói átlagárak általában emelkedtek idén augusztus–szeptemberben, a tavalyi hasonló periódushoz képest. Kivétel a kismértékben olcsóbbá lett whisky és a stagnáló vermut.
A legnagyobb szegmensek közül a pálinka literenkénti átlagára 8 százalékkal emelkedett, míg a bitter 4, a brandy 7 százalékkal lett drágább, ha egybevetjük az idei augusztus–szeptemberi adatokat a tavalyiakkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Lassan terjed a cash-back rendszer Magyarországon a boltokban
Magyarország 2023 júliusában bevezetett cash-back rendszere, amely lehetővé teszi a…
Tovább olvasom >13,5 százalékkal, 2100 forint fölé emelkedett a fizikai átlagórabér a második negyedévben
Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >