Erős karácsonnyal zárta a tavalyi évet az eBay
Kétszámjegyű növekedésről számolt be az eBay a negyedik negyedévre a bevételek és a profit tekintetében, köszönhetően az erős karácsonyi szezonnak az online kereskedelemben, ami nemcsak az értékesítésekben, de az online fizetési üzletágban is erős növekedést hozott. Az eredményesség javulásához a veszteséges Skype eladása is hozzájárult.
A várakozásokat felülmúló számokat közölt az eBay 2011 negyedik negyedévére. A cég bevételei 35%-kal növekedtek, 3,38 milliárd dollárra, miközben az elemzők 3,32 milliárd dollárra számítottak, a társaság egy részvényre jutó eredménye pedig 0,60 dollárt ért el az egyszeri tételek hatásait kiszűrve, míg az elemzői konszenzus 0,57 dollár volt.
A növekedést a negyedévben segítette, hogy az online kiskereskedelem számára jól sikerült a 2011-es karácsonyi szezon, a cég aukciós üzletága 16%-os bevételnövekedést ért el. Az online fizetési megoldásokat kínáló PayPal bevételei 28%-kal ugrottak meg. Az eredmények javulásához az is hozzájárult, hogy a cég értékesítette veszteséget termelő Skype-ot a Microsoftnak.
A folyó negyedévre az elemzői várakozásokhoz képest vegyes prognózisokat fogalmazott meg a menedzsment: jelenleg 3,05-3,15 milliárd dolláros bevétel mellett 0,50-0,51 dolláros EPS-t vár, míg a konszenzus 3,16 milliárd dolláros bevétel és 0,54 dolláros EPS.
Az eBay részvényeinek árazása alacsonynak számít a hisztorikus átlaghoz képest, viszont a 2008-ban látott szinthez képest magas az értékeltség. A papírok 13-szoros 12 havi előretekintő P/E rátán forognak, míg a hosszútávú átlag 20-szoros.
Az S&P 500 indexhez képest is eltűnt a prémium, jelenleg közel az indexnek megfelelő a részvény értékeltsége. 2008 előtt jelentős prémiummal forogtak az eBay részvényei az amerikai piachoz képest, ez azonban mostanra eltűnt. A gyorsjelentésre enyhe pozitív reakciót lehetett látni a részvények árfolyamában, a zárás utáni kereskedésben 2%-kal értékelődtek fel a papírok. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Az ételmentés menő! De vajon mennyire?- Lezajlott a Munch sajtóeseménye
“Miért menő az ételmentés?” címmel szervezett sajtóeseményt a Munch, melynek…
Tovább olvasom >Lidl Magyarország idén is zárva tart szenteste: az ünnep békéjét támogatja az áruházlánc
A Lidl Magyarország tavaly elindított hagyományát követve idén sem nyitja…
Tovább olvasom >