Erős harmadik negyedévet zárt a Colgate-Palmolive, emelte éves előrejelzését
A Colgate-Palmolive a vártnál jobb harmadik negyedéves eredményekről számolt be, és ennek hatására megemelte éves árbevételi és nyereség-előrejelzésének alsó határát. A megélhetési költségek emelkedése ellenére a cég szájápolási és higiéniai termékei iránt stabil maradt a kereslet, amit ismétlődő áremelésekkel sikerült fenntartani – írja a Reuters nyomán a Péncentrum.
Növekvő kereslet az alapvető termékek iránt
A Colgate-Palmolive azon fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok egyike, amelyeket a megélhetési költségek emelkedése kedvezően érintett. A fogyasztók manapság a legszükségesebb termékekre összpontosítanak, háttérbe szorítva a nem alapvető kiadásokat, ami a Colgate-Palmolive szájápolási és higiéniai termékeinek keresletét erősítette. A vállalat az idén több áremelést is végrehajtott a nyersanyag- és csomagolási költségek ellensúlyozása érdekében, ami jelentősen növelte a vállalat profitmarzsát.
Megemelt éves előrejelzés
A vállalat 2024-es árbevétel-növekedési előrejelzését a korábbi 2-5%-os becslésről 3-5%-ra emelte, míg a korrigált profitnövekedési várakozását 10-11%-ra növelte a korábbi 8-11%-hoz képest. A Colgate-Palmolive harmadik negyedéves bevétele elérte az 5,03 milliárd dollárt, felülmúlva az elemzői várakozások szerinti 5 milliárd dollárt. A részvényenkénti korrigált nyereség 91 cent lett, ami szintén meghaladta az elemzők által várt 89 centet.
Növekvő profitmarzs a nyersanyagköltségek növekedése ellenére
A Colgate-Palmolive 260 bázisponttal, 61,1%-ra emelte a profitmarzsát, köszönhetően a hatékony áremelési stratégiának, amely ellensúlyozta a nyersanyag- és csomagolási költségek emelkedését. Ezzel szemben a Kimberly-Clark, amely szintén személyes higiéniai termékeket gyárt, kénytelen volt csökkenteni éves árbevételi előrejelzését, mivel a fogyasztók olcsóbb alternatívákra váltottak.
Továbbra is erős reklámra költenek
Noel Wallace, a Colgate-Palmolive vezérigazgatója elmondta, hogy a vállalat az év hátralevő részében is jelentős reklámköltségekkel számol, különösen a márka egészségére és imázsára helyezve a hangsúlyt. A Colgate-Palmolive célja, hogy megerősítse pozícióját a fogyasztási cikkek piacán, különösen a szájápolás és a személyes higiénia területén, ahol a megélhetési költségek emelkedése ellenére is stabil kereslet mutatkozik termékei iránt.
Kapcsolódó cikkeink
Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >70 ezer fogápolási csomagot adományoz az Asda és a Colgate brit iskoláknak
Az Asda és a Colgate új kezdeményezése keretében több mint…
Tovább olvasom >Partnerként csatlakozott a Danone a 100+ Accelerator programba
Csatlakozott a Danone az AB InBev, a The Coca-Cola Company,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >