Erős főszezont vár az Európai Turisztikai Bizottság

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 18. 10:31

A főszezon előtti időszakban lendületesen fejlődött az európai turizmus, az Európán belüli és kívüli országokból egyaránt nőtt a forgalom, aminek hátterében a gazdasági fejlődés áll, főként a hagyományos nyugat-európai piacokon; az Európai Turisztikai Bizottság (ETB) erős főszezont vár – ismerteti online hírlevelében a Magyar Turizmus (MT) Zrt.

horvato

A hírlevél szerint a European Tourism – Trends & Prospects című jelentést az ETB megbízásából elkészítő Tourism Economics az európai beutazások 2,7 százalékos növekedését prognosztizálja 2014-re. A jelentés részletes elemzést tartalmaz Európa részesedésének alakulásáról a legfontosabb régión kívüli országokról, az Egyesült Államokról, Kanadáról, Mexikóról, Argentínáról, Brazíliáról, Indiáról, Kínáról, Japánról, az Egyesült Arab Emírségekről és Oroszországról.

Az év első öt hónapjának statisztikái alapján idén várhatóan megszilárdul az európai turizmus növekedési tendenciája. A Tourism Economics szakértői tartós gazdasági növekedést várnak, ami a turisztikai kereslet további bővülését valószínűsíti Európában. A vendégek száma az országok többségében kissé gyorsabb ütemben növekszik, mint a vendégéjszakák száma – párhuzamosan a főutazást kiegészítő rövidebb utazások iránti kereslet erősödésével. Miközben úgy tűnik, Európának sikerült kihasználnia a nemzetközi turizmus világszerte tapasztalható élénkülését, nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Európa versenytársai komoly erőfeszítéseket tesznek részesedésük növelésére.

Európán belül a hagyományos küldő országok jelentős mértékben hozzájárulnak a nemzetközi turizmus bővüléséhez. Növekszik többek közt a német vendégforgalom, összefüggésben a németek fogyasztási kedvének általános növekedésével, de a szakértők a brit, a francia és az olasz piac megerősödését is valószínűsítik. Az orosz kereslet növekedési üteme előreláthatólag mérséklődni fog, tükrözve az ukrán válsággal kapcsolatos bizonytalanságot és az oroszországi fogyasztók csökkenő bizalmát a gazdasági helyzetet illetően. A tengeren túlról érkező vendégforgalom növekedésének motorját továbbra is az Amerikai Egyesült Államokból érkező turisták jelentik. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink