Erős évre készül idén a Douwe Egberts anyavállalata

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 01. 26. 09:23

Megtérülni látszik a Douwe Egbertset tulajdonló JDE Peet’s kávékonszern új stratégiája. A kávéipari vállalat tavaly a várakozásoknak megfelelően 16,4%-os bevételnövekedést produkált.

„Nagyon elégedett vagyok a két évvel ezelőtt bevezetett, módosított stratégiánk óta elért eredményekkel” – mondta Fabien Simon, a JDE Peet’s vezérigazgatója tegnap Amszterdamban a befektetőknek és elemzőknek. Valóban úgy tűnik, hogy a kávéholding jobban teljesített, mint azt az elemzők várták.

A JDE Peet’s előzetes éves eredményeiben 16,4%-os bevételnövekedésről számolt be. A szerves árbevétel-növekedés 11,3%, a bruttó nyereség pedig 3,3%-kal emelkedett, még ha a kiigazítást követően az EBIT 5,9%-kal csökkent is a magasabb értékesítési és általános igazgatási költségek miatt. A vállalat februárban teszi közzé végleges eredményeit.

Simon vezérigazgató különösen annak örül, hogy a növekedés felgyorsult az Egyesült Államokban és a feltörekvő piacokon, miközben a Pickwick tea- és Senseo kávégyártó ma már online és az egyadagos termékek körében is megerősödött. „A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére tartjuk magunkat vállalásunkhoz, miszerint erősebb, termelékenyebb és befogadóbb üzletet építünk” – mondta a vezérigazgató.

Közép- és hosszú távon a JDE Peet’s ezért céljain nem változtat. Emellett a cégcsoport állítólag „sereghajtóból vezetővé” vált a fenntarthatóság terén. A L’Or kávémárka például idén először teljesen komposztálható kávékapszulákat vezet be.

Retail Detail

Kapcsolódó cikkeink