Erős évre készül idén a Douwe Egberts anyavállalata
Megtérülni látszik a Douwe Egbertset tulajdonló JDE Peet’s kávékonszern új stratégiája. A kávéipari vállalat tavaly a várakozásoknak megfelelően 16,4%-os bevételnövekedést produkált.
„Nagyon elégedett vagyok a két évvel ezelőtt bevezetett, módosított stratégiánk óta elért eredményekkel” – mondta Fabien Simon, a JDE Peet’s vezérigazgatója tegnap Amszterdamban a befektetőknek és elemzőknek. Valóban úgy tűnik, hogy a kávéholding jobban teljesített, mint azt az elemzők várták.
A JDE Peet’s előzetes éves eredményeiben 16,4%-os bevételnövekedésről számolt be. A szerves árbevétel-növekedés 11,3%, a bruttó nyereség pedig 3,3%-kal emelkedett, még ha a kiigazítást követően az EBIT 5,9%-kal csökkent is a magasabb értékesítési és általános igazgatási költségek miatt. A vállalat februárban teszi közzé végleges eredményeit.
Simon vezérigazgató különösen annak örül, hogy a növekedés felgyorsult az Egyesült Államokban és a feltörekvő piacokon, miközben a Pickwick tea- és Senseo kávégyártó ma már online és az egyadagos termékek körében is megerősödött. „A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére tartjuk magunkat vállalásunkhoz, miszerint erősebb, termelékenyebb és befogadóbb üzletet építünk” – mondta a vezérigazgató.
Közép- és hosszú távon a JDE Peet’s ezért céljain nem változtat. Emellett a cégcsoport állítólag „sereghajtóból vezetővé” vált a fenntarthatóság terén. A L’Or kávémárka például idén először teljesen komposztálható kávékapszulákat vezet be.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >