Erős évre készül idén a Douwe Egberts anyavállalata
Megtérülni látszik a Douwe Egbertset tulajdonló JDE Peet’s kávékonszern új stratégiája. A kávéipari vállalat tavaly a várakozásoknak megfelelően 16,4%-os bevételnövekedést produkált.
„Nagyon elégedett vagyok a két évvel ezelőtt bevezetett, módosított stratégiánk óta elért eredményekkel” – mondta Fabien Simon, a JDE Peet’s vezérigazgatója tegnap Amszterdamban a befektetőknek és elemzőknek. Valóban úgy tűnik, hogy a kávéholding jobban teljesített, mint azt az elemzők várták.
A JDE Peet’s előzetes éves eredményeiben 16,4%-os bevételnövekedésről számolt be. A szerves árbevétel-növekedés 11,3%, a bruttó nyereség pedig 3,3%-kal emelkedett, még ha a kiigazítást követően az EBIT 5,9%-kal csökkent is a magasabb értékesítési és általános igazgatási költségek miatt. A vállalat februárban teszi közzé végleges eredményeit.
Simon vezérigazgató különösen annak örül, hogy a növekedés felgyorsult az Egyesült Államokban és a feltörekvő piacokon, miközben a Pickwick tea- és Senseo kávégyártó ma már online és az egyadagos termékek körében is megerősödött. „A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére tartjuk magunkat vállalásunkhoz, miszerint erősebb, termelékenyebb és befogadóbb üzletet építünk” – mondta a vezérigazgató.
Közép- és hosszú távon a JDE Peet’s ezért céljain nem változtat. Emellett a cégcsoport állítólag „sereghajtóból vezetővé” vált a fenntarthatóság terén. A L’Or kávémárka például idén először teljesen komposztálható kávékapszulákat vezet be.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >