Erős évre készül idén a Douwe Egberts anyavállalata
Megtérülni látszik a Douwe Egbertset tulajdonló JDE Peet’s kávékonszern új stratégiája. A kávéipari vállalat tavaly a várakozásoknak megfelelően 16,4%-os bevételnövekedést produkált.
„Nagyon elégedett vagyok a két évvel ezelőtt bevezetett, módosított stratégiánk óta elért eredményekkel” – mondta Fabien Simon, a JDE Peet’s vezérigazgatója tegnap Amszterdamban a befektetőknek és elemzőknek. Valóban úgy tűnik, hogy a kávéholding jobban teljesített, mint azt az elemzők várták.
A JDE Peet’s előzetes éves eredményeiben 16,4%-os bevételnövekedésről számolt be. A szerves árbevétel-növekedés 11,3%, a bruttó nyereség pedig 3,3%-kal emelkedett, még ha a kiigazítást követően az EBIT 5,9%-kal csökkent is a magasabb értékesítési és általános igazgatási költségek miatt. A vállalat februárban teszi közzé végleges eredményeit.
Simon vezérigazgató különösen annak örül, hogy a növekedés felgyorsult az Egyesült Államokban és a feltörekvő piacokon, miközben a Pickwick tea- és Senseo kávégyártó ma már online és az egyadagos termékek körében is megerősödött. „A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet ellenére tartjuk magunkat vállalásunkhoz, miszerint erősebb, termelékenyebb és befogadóbb üzletet építünk” – mondta a vezérigazgató.
Közép- és hosszú távon a JDE Peet’s ezért céljain nem változtat. Emellett a cégcsoport állítólag „sereghajtóból vezetővé” vált a fenntarthatóság terén. A L’Or kávémárka például idén először teljesen komposztálható kávékapszulákat vezet be.
Kapcsolódó cikkeink
A fenntartható gazdaságélénkítés kulcsa az épületállomány energetikai megújítása
A hazai lakóépületek energiahatékonysági korszerűsítése egyszerre jelent gazdasági növekedési lehetőséget,…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >A Mondeléz átadta legnagyobb közép-kelet-európai napelemparkját Székesfehérváron
A Mondeléz International csütörtökön hivatalosan is átadta új napelemparkját székesfehérvári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >