Érintőképernyős italrendelés a fesztiválokon

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 07. 04. 11:00

Új funkcióval bővült a legnagyobb magyar fesztiválok fizetési rendszere. A soproni VOLT-on a hétvégén debütált a speciális rendelő-rendszer – írja a portfolio.hu.

Volt-fesztival

Érintőképernyőket szerelnek fel az idei évtől a legnagyobb hazai fesztiválok – a Sziget, a Balaton Sound és a VOLT – italpultjaihoz – értesült a Portfolio. Az ezen a hétvégén a soproni VOLT Fesztiválon debütáló rendszer lényege, hogy a vásárló a kijelzőn nyomon tudja követni rendelését, majd véglegesíteni is tudja azt.

A folyamat a következő: a vevő a pultostól megrendeli a kiválasztott italokat, aki a saját eszközén felviszi a rendelést a rendszerbe. A pultnál felszerelt érintőképernyős kijelzőn megjelenik a rendelés, tételesen felsorolva. A vevő így ellenőrizheti a kért termékeket, eldöntheti, hogy ad-e borravalót (ezeknek mértéke előre meg van határozva, tehát 5-10-15-20% lehet), majd egy érintéssel jóváhagyja a rendelést. A fizetés fesztiválkártyával vagy PayPass funkcióval ellátott bankkártyával a képernyő mellé kihelyezett terminálnál történik.

Új funkcióval bővült a fesztiválos fizetés

A VOLT fesztiválon több pultos is arról számolt be a Portfolio-nak, hogy a rendszer nem lassítja le a folyamatot, és abból a szempontból mindenképp előnyös, hogy a vendég jobban nyomon tudja követni a rendelést. Így egy esetleges tévedésnél könnyebb korrigálni – például akkor, ha a nagy hangzavarban nem érti jól a pultos a vendéget.

Nagy üzlet a digitális fizetés a fesztiválokon

A rendszert üzemeltető Festipay szerint akár a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes tranzakciók száma az idei fesztiválokon, ami a tavalyi 5,5 millióhoz képest jelentős, 27%-os növekedést jelent. 2015-ben a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok 90 százaléka már készpénzmentes volt.

A fesztiválkártyák és az érintésmentes bankkártyák gyors terjedésének egyik fő oka, hogy használatukkal a fizetési tranzakciók a megszokott 20-25 másodperc helyett mindössze 3-5 másodperc alatt lebonyolíthatók. A folyamat egyszerűsödése ösztönzőleg hat a vásárlásokra is.

A fesztiválkártyát használó látogatók egyre aktívabban használják a kártyájukat, évi 2-4 százalékos növekedés tapasztalható ezen a területen. Emellett sokkal bátrabban is költekeznek: akár 10-30 százalékkal több pénzt költenek el a fesztiválok ideje alatt, mint azok, akik bankjegyekkel fizetnek. (portfolio.hu)

Kapcsolódó cikkeink