Érintőképernyős italrendelés a fesztiválokon
Új funkcióval bővült a legnagyobb magyar fesztiválok fizetési rendszere. A soproni VOLT-on a hétvégén debütált a speciális rendelő-rendszer – írja a portfolio.hu.
Érintőképernyőket szerelnek fel az idei évtől a legnagyobb hazai fesztiválok – a Sziget, a Balaton Sound és a VOLT – italpultjaihoz – értesült a Portfolio. Az ezen a hétvégén a soproni VOLT Fesztiválon debütáló rendszer lényege, hogy a vásárló a kijelzőn nyomon tudja követni rendelését, majd véglegesíteni is tudja azt.
A folyamat a következő: a vevő a pultostól megrendeli a kiválasztott italokat, aki a saját eszközén felviszi a rendelést a rendszerbe. A pultnál felszerelt érintőképernyős kijelzőn megjelenik a rendelés, tételesen felsorolva. A vevő így ellenőrizheti a kért termékeket, eldöntheti, hogy ad-e borravalót (ezeknek mértéke előre meg van határozva, tehát 5-10-15-20% lehet), majd egy érintéssel jóváhagyja a rendelést. A fizetés fesztiválkártyával vagy PayPass funkcióval ellátott bankkártyával a képernyő mellé kihelyezett terminálnál történik.
Új funkcióval bővült a fesztiválos fizetés
A VOLT fesztiválon több pultos is arról számolt be a Portfolio-nak, hogy a rendszer nem lassítja le a folyamatot, és abból a szempontból mindenképp előnyös, hogy a vendég jobban nyomon tudja követni a rendelést. Így egy esetleges tévedésnél könnyebb korrigálni – például akkor, ha a nagy hangzavarban nem érti jól a pultos a vendéget.
Nagy üzlet a digitális fizetés a fesztiválokon
A rendszert üzemeltető Festipay szerint akár a 7 milliót is elérheti a készpénzmentes tranzakciók száma az idei fesztiválokon, ami a tavalyi 5,5 millióhoz képest jelentős, 27%-os növekedést jelent. 2015-ben a legtöbb látogatót vonzó magyar fesztiválok 90 százaléka már készpénzmentes volt.
A fesztiválkártyák és az érintésmentes bankkártyák gyors terjedésének egyik fő oka, hogy használatukkal a fizetési tranzakciók a megszokott 20-25 másodperc helyett mindössze 3-5 másodperc alatt lebonyolíthatók. A folyamat egyszerűsödése ösztönzőleg hat a vásárlásokra is.
A fesztiválkártyát használó látogatók egyre aktívabban használják a kártyájukat, évi 2-4 százalékos növekedés tapasztalható ezen a területen. Emellett sokkal bátrabban is költekeznek: akár 10-30 százalékkal több pénzt költenek el a fesztiválok ideje alatt, mint azok, akik bankjegyekkel fizetnek. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Brandépítés a fesztiválokon
A fesztiválok mára a márkák számára nem csupán szponzorációs felületek,…
Tovább olvasom >Fesztivál eszem-iszom
Magyarország a fesztiválozás hazája; ünnep, tradíció, kultúra, étel-ital, rengeteg élmény…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >Nem áprilisi tréfa: Ezt a különlegességet kóstolhatod meg a hazai McDonald’s-ban
A social média világában szinte naponta tűnnek fel újabb és…
Tovább olvasom >Egy igazán erős húsvét lehet az idei az Univer új termékével
A merész ínyenceknek kedvez az Univer legújabb, limitált kiadású termékével.…
Tovább olvasom >