Érintésmentes piacozás Dunakeszin
Amikor az első hullám idején a legtöbb termelői vásár bezárt, Dunakeszi közkedvelt piaca egy hét alatt állt át érintésmentes működésre. A Piqniq Budapest „Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról”-kampány „Kispiac drive-in-módban” témájának keretén belül Kovács Zsuzsával, a projekt megálmodójával beszélgetett a welovebudapest.com munkatársa, Kovács Angelika.
Fotó: Horpáczi Dávid, Piqniq Budapest
Tavasszal felkapott téma lett a Dunakeszin működő Kispiac, amikor a járványhelyzetre reagálva egy kreatív megoldással hidalták át az értékesítést akadályozó tényezőket. Zsuzsa, a kezdeményezés lelke, HR- és coaching területen megszerzett szakmai tapasztalatait vetette be a piaccal járó új kihívások leküzdéséhez. A drive-in rendszer megszületése, mint meséli, a változó körülményekre adott, logikus válasz volt a részükről, amivel biztosítani tudták a piac működőképességét. A városvezetés támogatása, a termelők rugalmassága, a vásárlók kitartása egyaránt szükséges volt a sikerhez.
A Kispiac megalapítása egyébként a véletlenek összjátéka volt, teszi hozzá, ő sosem tervezte, hogy egyszer piacot fog vezetni. Hat éve vállalta el a helyi nagycsaládos egyesületben a vásár szervezését, ami eleinte zárt csoportban működött, és havonta egyszer került rá sor.
„A kezdetekkor csak néhány lelkes anyuka volt, meg pár termelő. Egy-két hónap elteltével az árusok noszogatni kezdtek, hogy gyakrabban megszervezhetnénk a vásárt, sok a termék, amit nem tudnak értékesíteni. Szerveződhetne belőle egy valódi piac, javasolták többen, ami mindenki előtt nyitott. Az ötleteket sorra félretettem, aztán a folyamatos önreflexió és útkeresés közepette bennem is megszületett a szándék, így indult be a piac” – meséli Zsuzsa.
Az alapcsapatot az anyukák és azok a termelők tették ki, akik a kezdetek óta részt vettek a vásárokon és a szervezésben. A piac lokálisan egyre nagyobb hírnévre tett szert, a direkt marketinget tudatosan kerülve, lassú léptekkel növekedtek. Négy év kellett, hogy a kezdeti néhány standból 40 legyen, a szerepük pedig a járvány alatt szinte létfontosságúvá vált a helyiek körében.
„Minden héten piacozunk, szélben, hóban, esőben és napsütésben. A természettel való közvetlen és erős kapcsolatnak komoly jellemformáló hatása van. Egy termelői finomság értéke nem csak az előállításában van, az eladásába is rendkívüli energiákat fektetnek” – teszi hozzá Zsuzsa.
Az alapító személyes lelkesedése és hite a projektben mindenkire átragad. Büszke a közösségre, azokra a termelőkre, akik minden porcikájukat bevetve teremtenek értéket, és meghatódva figyeli, milyen karrierutakat futnak be.
Az árusok sorához megfelelő minőségű áruval és a piac szellemiségéhez illeszkedő hozzáállással lehet csatlakozni. Zsuzsának fontos, hogy hitelesen tudja képviselni a kispiacos termékeket, ezért aztán szereti személyesen felkeresni a társulni vágyókat. Sokszor gyermekei is vele tartanak ezekre a kirándulásokra, mint meséli, fontos neki, hogy megismerje a személyes történetet egy-egy termék vagy márka mögött. Igyekszik közvetlen, baráti kapcsolatot tartani a termelőkkel és a vásárlókkal egyaránt, és családias, támogató közösséget építeni.
„Van a hagyományos piac, és mellette, azzal egyidőben van a nagyon népszerű összekészítési szolgáltatásunk is, ami a drive-in alapját képezi. Ehhez nagyon összehangolt és fegyelmezett munkára van szükség. A termelőkkel való együttműködés alapja a kölcsönös bizalom. Így tud működni ez a rendszer” – teszi hozzá.
A piac érintésmentes működésében, online rendszerének kiépítésében férje, Farkas Roland segített. Az első hullámot követő könnyítések után ismét szükséges lett a biztonságos bevásárlás feltételeinek megteremtése, ezért október óta újra működtetik a drive-in átvételt. Az előrendelések alapján összeállított, sorszámozott ládákat az előre kiadott idősávokban érkező autók csomagtartójába teszik. Így maradhatott fent a piac, munkát biztosítva állandó résztvevőinek és egy biztos pontot nyújtva a törzsvásárlóinak.
Bár láthatóan sikerült alkalmazkodni a jelenlegi helyzet adottságaihoz, Zsuzsa gondolatban már a szabadabb jövőben jár, ahol újra a közösségi programoké lehet a főszerep: mesélés, zenélés, kézműves-foglalkozások várhatóak, ha kilábalunk a korlátozásokból, a Kispiac ismét olyan hely lesz, ahol jókat lehet enni, inni, beszélgetni, gyerkőcök és kutyák szaladgálhatnak a mezőn, szól a zene, és felhőtlenül piknikezhetnek az emberek a fűben.
A welovebudapest.com cikke a Piqniq Budapest és a Mastercard kampányával együttműködésben készült.
Kapcsolódó cikkeink
A Decathlon új üzletkoncepcióval modernizálja áruházait
A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >