Ericsson ConsumerLab: a nők megelőzik a férfiakat az okostelefon-használatban
· Az Ericsson ConsumerLab kutatási eredményei alapján elsősorban a nőknek köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az okostelefonok
· A nők valamennyi okostelefon-funkciót többet és rendszeresebben használják, mint a férfi felhasználók
· A női okostelefon-használók 10%-kal több képet küldenek, mint a férfiak
· A legaktívabb sms használóknak az orosz, az egyiptomi, a dél-afrikai és a török nők bizonyultak
Az Ericsson ConsumerLab 2013-ra vonatkozó kutatása többek között arra a meglepő eredményre jutott, hogy a női felhasználóknak komolyabb szerepe van az okostelefonok tömegáruvá válásában férfi társaiknál. A nőkre már évek óta jellemző a telekommunikációs szolgáltatások széleskörű használata, azonban az kevessé köztudott, hogy a legtöbb okostelefon-szolgáltatást többet és rendszeresebben használják, mint a férfiak.
A nők számos kommunikációs és a mindennapi élethez kapcsolódó tevékenységüket folytatják okostelefonjaikon. Világszinten a nők jóval aktívabbak férfitársaiknál az SMS üzenetek használata során, a női okostelefontulajdonosok nem kevesebb, mint 97%-a használja ezt a szolgáltatást, míg 77%-uk küld és fogad fényképeket telefonjával. Ez utóbbi területen a legnagyobb, mintegy 7% a különbség női és férfi felhasználók között.
A közösségi hálókat a nők 59%-a éri el okostelefonján. A kuponbeváltás és a különböző helyszínekre applikációk segítségével való bejelentkezés általában véve is kevésbé elterjedt a piacon, a nők esetében ez 17 illetve 24%-ot jelent.
Érdekes megfigyeléseket tehetünk a helyi piacok vizsgálatával is. Az amúgy is kiemelkedő SMS szolgáltatás használat terén az orosz, az egyiptomi, a dél-afrikai és a török nők különösen aktívak. A képes üzenetek küldése-fogadása terén is kiemelkednek a fejlett ázsiai országok női felhasználói, akiknek 87%-a használja a szolgáltatást, szemben a férfiak 79%-ával. Nyugat-Európában a közösségi hálók használata emelkedik ki az átlagból, a nők több mint 60%-a lép fel valamely közösségi oldalra mobiltelefonja segítségével, férfiak esetében ez a szám csupán mintegy 52%.
Az észak-amerikai nők negyede használ valamely mobiltelefonos bejelentkezésre szolgáló alkalmazást megelőzve az összes többi régiót e téren. Míg a latin-amerikai hölgyek továbbra is többet használják telefonjaikat kuponbeváltásra férfi társaiknál, mégis jóval elmaradnak a világátlagtól.
Mivel a nők egyre inkább komoly felhasználói lesznek e szolgáltatásoknak, várhatóan az ő igényeik részét képezik az okostelefon-piac alakulásának a közeljövőben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >