Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 12:22

A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások ellenére a 2024-es évben is megőrizte piaci pozícióját. A vállalat eredményességének alapját a vásárlói bizalomra épülő stratégia, a digitalizációs és hatékonyságnövelő fejlesztések, a tudatosan kialakított választék és a fenntarthatóság iránti elköteleződés adta.

Vásárlói élmény és dinamikus növekedés

Kazatsay Eszter
kommunikációs vezető
PENNY Magyarország

A PENNY Magyarország fő fókuszában 2024-ben a vásárlói bizalom megtartása állt, a már megszokott pénztárcabarát árak és a minőségi választék biztosításán keresztül. A diszkontlánc tavaly összesen nyolc új, korszerű és energiahatékony üzlettel bővítette országos hálózatát, a fejlesztésekre összesen több mint 14 milliárd forintot fordított. Év végére így 238 boltban várta vásárlóit, tovább erősítve jelenlétét a hazai piacon.

A foodorával kialakított partnerség is tovább bővült, ennek köszönhetően már minden olyan városban lehet rendelni a PENNY üzleteiből, ahol megtalálhatók a foodora futárpartnerei. Emellett a vásárlók számára továbbra is elérhető a Roksh applikáción keresztüli online bevásárlás. A két szolgáltatáson keresztül így összesen már több mint 80 településről rendelhetnek házhoz a fogyasztók.

A vásárlói élmény fejlesztése szorosan kapcsolódott a fenntarthatósági törekvésekhez is: a PENNY országossá tette együttműködését a Munch ételmentő platformmal, amelyen keresztül a 2024-es évben összesen több mint 200 ezer darab élelmiszercsomagot mentett meg.

Választékfejlesztés és séfegyüttműködés

A vállalat kiemelt figyelmet fordított saját márkás termékeinek fejlesztésére, ami a Karát és Dárdás felvágottak esetében közel 150 termék megújulását jelentette. Bevezetésre került a Café Time saját márka, tovább bővült a PENNY to GO kényelmi kínálata, és a Trijó reggeli márka megújítása is elindult ebben az évben. A vásárlói igényekre reagálva a PENNY fejlesztette egészségtudatos saját márkás választékát, ennek egyik eredményeként 2025-ben bevezette a Wellgood proteinpudingot.

A hazai termékeket népszerűsítő „Itthonról válogatva” kampány továbbra is fontos stratégiai irányként jelent meg. A PENNY kínálatának közel kétharmada hazai beszállítóktól érkezik, több mint 600 saját márkás terméke viseli a Magyar Termék védjegyet. Mindezek elismeréseként a vállalat 2024-ben ismét elnyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat.

A tavalyi évben az üzletlánc hosszú távú együttműködést indított el Farkas Richárd séffel, aki szakértelmével és kreatív szemléletével erősíti az üzletlánc törekvéseit. A gasztronómiai szakember fiatalos lendülete, innovatív szemlélete és a hazai alapanyagok iránti elkötelezettsége tökéletesen illeszkedik a megújult PENNY filozófiájához. A séf nemcsak szakmai tanácsokkal látja el a vásárlókat, hanem rendszeresen részt vesz különféle eseményeken és kampányokban is, amivel új perspektívát nyit a vállalat kommunikációjában.

Közösség és társadalmi szerepvállalás

A PENNY társadalmi felelősségvállalása három pillér köré épül: a családok, a gyermekek és a sport támogatására. Alaptevékenységéhez illeszkedve, üzletein keresztül napi szinten végez élelmiszermentő tevékenységet, 2024-ben több mint 2000 tonna élelmiszert mentett meg és juttatott el rászoruló családokhoz a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül. Az év során továbbá összesen 53 ezer rászorulót támogatott különböző civil szervezeteken és programokon keresztül, amelyek kiemelten a gyermekek jóllétére fókuszáltak.

Névadó szponzora volt a Mikulásfutás­nak, és évek óta működteti a családi szektort a Groupama Arénában, ahol a partnerekkel együttműködve a „csúnya beszéd” ellen is kampányol. (x)

Kapcsolódó cikkeink