Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások ellenére a 2024-es évben is megőrizte piaci pozícióját. A vállalat eredményességének alapját a vásárlói bizalomra épülő stratégia, a digitalizációs és hatékonyságnövelő fejlesztések, a tudatosan kialakított választék és a fenntarthatóság iránti elköteleződés adta.
Vásárlói élmény és dinamikus növekedés

Kazatsay Eszter
kommunikációs vezető
PENNY Magyarország
A PENNY Magyarország fő fókuszában 2024-ben a vásárlói bizalom megtartása állt, a már megszokott pénztárcabarát árak és a minőségi választék biztosításán keresztül. A diszkontlánc tavaly összesen nyolc új, korszerű és energiahatékony üzlettel bővítette országos hálózatát, a fejlesztésekre összesen több mint 14 milliárd forintot fordított. Év végére így 238 boltban várta vásárlóit, tovább erősítve jelenlétét a hazai piacon.
A foodorával kialakított partnerség is tovább bővült, ennek köszönhetően már minden olyan városban lehet rendelni a PENNY üzleteiből, ahol megtalálhatók a foodora futárpartnerei. Emellett a vásárlók számára továbbra is elérhető a Roksh applikáción keresztüli online bevásárlás. A két szolgáltatáson keresztül így összesen már több mint 80 településről rendelhetnek házhoz a fogyasztók.
A vásárlói élmény fejlesztése szorosan kapcsolódott a fenntarthatósági törekvésekhez is: a PENNY országossá tette együttműködését a Munch ételmentő platformmal, amelyen keresztül a 2024-es évben összesen több mint 200 ezer darab élelmiszercsomagot mentett meg.
Választékfejlesztés és séfegyüttműködés
A vállalat kiemelt figyelmet fordított saját márkás termékeinek fejlesztésére, ami a Karát és Dárdás felvágottak esetében közel 150 termék megújulását jelentette. Bevezetésre került a Café Time saját márka, tovább bővült a PENNY to GO kényelmi kínálata, és a Trijó reggeli márka megújítása is elindult ebben az évben. A vásárlói igényekre reagálva a PENNY fejlesztette egészségtudatos saját márkás választékát, ennek egyik eredményeként 2025-ben bevezette a Wellgood proteinpudingot.
A hazai termékeket népszerűsítő „Itthonról válogatva” kampány továbbra is fontos stratégiai irányként jelent meg. A PENNY kínálatának közel kétharmada hazai beszállítóktól érkezik, több mint 600 saját márkás terméke viseli a Magyar Termék védjegyet. Mindezek elismeréseként a vállalat 2024-ben ismét elnyerte a Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíjat.
A tavalyi évben az üzletlánc hosszú távú együttműködést indított el Farkas Richárd séffel, aki szakértelmével és kreatív szemléletével erősíti az üzletlánc törekvéseit. A gasztronómiai szakember fiatalos lendülete, innovatív szemlélete és a hazai alapanyagok iránti elkötelezettsége tökéletesen illeszkedik a megújult PENNY filozófiájához. A séf nemcsak szakmai tanácsokkal látja el a vásárlókat, hanem rendszeresen részt vesz különféle eseményeken és kampányokban is, amivel új perspektívát nyit a vállalat kommunikációjában.
Közösség és társadalmi szerepvállalás
A PENNY társadalmi felelősségvállalása három pillér köré épül: a családok, a gyermekek és a sport támogatására. Alaptevékenységéhez illeszkedve, üzletein keresztül napi szinten végez élelmiszermentő tevékenységet, 2024-ben több mint 2000 tonna élelmiszert mentett meg és juttatott el rászoruló családokhoz a Magyar Élelmiszerbank Egyesületen keresztül. Az év során továbbá összesen 53 ezer rászorulót támogatott különböző civil szervezeteken és programokon keresztül, amelyek kiemelten a gyermekek jóllétére fókuszáltak.
Névadó szponzora volt a Mikulásfutásnak, és évek óta működteti a családi szektort a Groupama Arénában, ahol a partnerekkel együttműködve a „csúnya beszéd” ellen is kampányol. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Szobaszerviz helyett ételrendelés
A foodora nemzetközi felmérése szerint Budapesten, Bécsben és Prágában is…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
GLS az innováció élvonalában
A GLS Hungary az elmúlt években látványos fejlesztésekkel formálta újra…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség – A Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Hagyomány és jövő egy helyen – Vár a 82. OMÉK
Szeptember 18–21. között ismét a Hungexpo teljes területe ad otthont…
Tovább olvasom >