Építő hétvégék a hotelekben

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 01. 08. 10:19

Az átlagos csapatépítő tréning kétnapos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget – derült ki a Profession.hu és a KonferenciaHotelek.hu felméréséből.

A KonferenciaHotelek.hu adatai szerint a csapatépítő programok jellemző színterei a Budapest 80 kilométeres vonzáskörzetében található hotelek, ahol valamilyen wellness-szolgáltatást is biztosítanak.

„A felmérésünk szerint maguk a munkavállalók is ezt várják egy csapatépítéstől – több mint 90 százalékuk mondta, hogy egy ilyen alkalmat közös utazással kell egybekötni, mert a cégtől távol jobban ki lehet kapcsolódni. 10-ből 8 válaszadó pedig a 2 napos programot tartja ideálisnak, mert ilyenkor az esti mulatozást nem kell félbehagyni egy másnap reggelre összehívott értekezlet miatt” – elemezte az adatokat Telek Zoltán, a Szallas.hu-csoporthoz tartozó KonferenciaHotelek.hu termékmenedzsere. A szakember elmondta, hogy a legtöbb esetben a csapatépítők két napig tartanak, péntekre és szombatra időzítik őket a vállalatok. A portál adatai szerint az ilyen foglalások harmada szeptemberre vagy októberre esik, a másik nagyobb hullám február–márciusban érkezik.


Tíz munkavállalóból 9 egyetértett abban, hogy a csapatépítő tréningek növelik a munka hatékonyságát és javítják a munkatársak kapcsolatát, és csak kevesebb, mint egytizedük tartja felesleges vagy haszontalan időtöltésnek az ilyen programokat. A megkérdezettek 84 százaléka szerint a csapatépítés nemcsak a közvetlen munkatársak együttműködését fokozza, hanem a felettesekkel is őszintébben lehet beszélni egy ilyen alkalomkor.

A felmérésben a portál arra is kíváncsi volt, hogyan képzelik el a munkavállalók az ideális csapatépítő tréninget. A többség szerint szükség van szabadtéri játékokra, amit egy közösen elfogyasztott ebéddel vagy vacsorával vezetnek le, de a válaszadók kétharmada szerint az italfogyasztással egybekötött kötetlen esti mulatozás, beszélgetés is elmaradhatatlan ilyenkor. Beltéri játékokban már csak a megkérdezettek fele venne részt szívesen, az előadásokat vagy hivatalos keretek között zajló céges foglalkozásokat pedig a munkavállalók háromnegyede inkább kihagyná.

Kapcsolódó cikkeink