EP: a felhasznált hús származási helyét is fel kellene tüntetni a csomagoláson
Az Európai Parlament (EP) azt várja az Európai Bizottságtól, hogy készítsen olyan jogszabálytervezetet, amely kötelezővé tenné, hogy a friss marhahúshoz hasonlóan a feldolgozott élelmiszerek, így például a fagyasztott pizza és a mirelit lasagna csomagolásán is fel kelljen tüntetni a felhasznált hús származási helyét – derül ki a szerdán elfogadott állásfoglalásból.
A határozat szerint ez átláthatóbbá tenné az egész élelmiszeripar vertikumát, így az európai fogyasztók tájékozottabban választhatnának, és így megerősödne az élelmiszertermékek iránti bizalom.
„A lóhúsbotrány után vissza kell szereznünk a vásárlók bizalmát. Ugyanakkor nem szabad, hogy az új kötelezettség további terhet rójon az ágazatban gyakori kis- és középvállalkozásokra” – idézi az EP közleménye a környezetvédelmi bizottság olasz, néppárti elnökét, Giovanni La Viát. (Nyugat-Európa több országában 2013-ban tört ki az eddigi legnagyobb lóhúsbotrány, amikor marhahúsnak átcímkézve árusítottak lóhúst tartalmazó termékeket.)
A képviselők ismét kifejezték aggodalmukat amiatt, hogy az élelmiszeripari csalások rombolják az élelmiszerbiztonságot, a fogyasztók bizalmát és egészségét, akadályozzák az élelmiszerlánc működését és kedvezőtlenül befolyásolják a mezőgazdasági termékek árát. Arra külön kitér a dokumentum, hogy meg kell vizsgálni, hogy az intézkedés milyen hatással lenne az árakra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Agrárkamara: nem kérünk az ukrán importból
Az Európai Bizottság határozatlan idejű kedvezményeket javasol Ukrajnának a lejárt…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >