EP: a felhasznált hús származási helyét is fel kellene tüntetni a csomagoláson
Az Európai Parlament (EP) azt várja az Európai Bizottságtól, hogy készítsen olyan jogszabálytervezetet, amely kötelezővé tenné, hogy a friss marhahúshoz hasonlóan a feldolgozott élelmiszerek, így például a fagyasztott pizza és a mirelit lasagna csomagolásán is fel kelljen tüntetni a felhasznált hús származási helyét – derül ki a szerdán elfogadott állásfoglalásból.
A határozat szerint ez átláthatóbbá tenné az egész élelmiszeripar vertikumát, így az európai fogyasztók tájékozottabban választhatnának, és így megerősödne az élelmiszertermékek iránti bizalom.
„A lóhúsbotrány után vissza kell szereznünk a vásárlók bizalmát. Ugyanakkor nem szabad, hogy az új kötelezettség további terhet rójon az ágazatban gyakori kis- és középvállalkozásokra” – idézi az EP közleménye a környezetvédelmi bizottság olasz, néppárti elnökét, Giovanni La Viát. (Nyugat-Európa több országában 2013-ban tört ki az eddigi legnagyobb lóhúsbotrány, amikor marhahúsnak átcímkézve árusítottak lóhúst tartalmazó termékeket.)
A képviselők ismét kifejezték aggodalmukat amiatt, hogy az élelmiszeripari csalások rombolják az élelmiszerbiztonságot, a fogyasztók bizalmát és egészségét, akadályozzák az élelmiszerlánc működését és kedvezőtlenül befolyásolják a mezőgazdasági termékek árát. Arra külön kitér a dokumentum, hogy meg kell vizsgálni, hogy az intézkedés milyen hatással lenne az árakra. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az antibiotikum-rezisztencia terjesztéséért felelős DNS-szakaszt azonosítottak a szalmonellában
A szalmonellabaktérium két olyan DNS-szakaszát azonosították az Agrár-biotechnológia és precíziós…
Tovább olvasom >Az EU megerősítette az élelmiszerek és az italok földrajzi árujelzői oltalmának szabályait
A Mezőgazdasági és Halászati Tanács keddi ülésén az uniós tagországok agárminiszterei…
Tovább olvasom >A bárány termelői ára 16–18 százalékkal emelkedett
Az Európai Bizottság adatai szerint az Európai Unió juh- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >