EOS: a magyar cégek árbevételének mintegy 8 százaléka a késedelmes kintlévőségek behajtásából származik
Tavaly Magyarországon a cégek árbevételének mintegy 8 százaléka a késedelmes kintlévőségek behajtásából származott, 2017-hez képest 2 százalékpontos emelkedés történt – derül ki az EOS Csoport 2018. tavaszán készült európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmányából, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalatcsoportja 17 európai országban 3400, köztük 200 magyar vállalati döntéshozót kérdezett meg kutatásában.
A közlemény szerint a magyarországi cégek képviselőinek 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kintlévőségei kezeléséhez külső partner segítségét is igénybe veszi, amibe beletartoznak a professzionális követeléskezelő vállalatok, valamint az ügyvédi irodák is. Ez az arány nem mutat jelentős változást az elmúlt évhez képest, európai összehasonlításban azonban magasnak számít, ugyanis a megkérdezett európai vállalatoknak csupán a 37 százaléka működik együtt külső partnerrel.
A gazdaság teljesítményének szemszögéből fontos tényező, hogy a behajtásból származó pénzt Magyarországon a vállalatok 54 százaléka saját kintlévőségeik törlesztésére használja fel, míg 50 százalékuk a munkahelyek védelmére és munkahelyteremtésre fordítja az összeget. A megkérdezett vállalat vezetők 46 százaléka említette, hogy tevékenységi körének bővítésére, vagy kutatás-fejlesztésre költ (38 százalék), a vállalatok 24 százaléka pedig a pénzügyi piacon fekteti be ezt a bevételt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM
Folytatta a nemzetközi terjeszkedést az UBM, a mezőgazdasági cégcsoport árbevételének…
Tovább olvasom >Szerelőcsarnokot épített a tolnai Agro-Tipp Kft.
Csaknem ezer négyzetméteres szerelőcsarnokot épített a mezőgazdasági gépek kereskedelmével foglalkozó tolnai…
Tovább olvasom >Műtrágya-értékesítés nettó árbevétele 30 százalékkal alacsonyabb 2022 azonos időszakához képest
A műtrágya-forgalmazók 561 ezer tonna műtrágyát értékesítettek közvetlenül mezőgazdasági termelők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >