Enyhült az infláció, de még mindig az élelmiszerek ára nőtt a legjobban az euróövezetben
Lassult februárban az infláció az euróövezetben – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala pénteken.

Még mindig csúcson az élemiszerárak
Az Eurostat végleges adatai szerint februárban az előzetes becslésnek megfelelően 8,5 százalékra csökkent az éves infláció az euróövezetben a januári 8,6 százalékról, miután októberben még rekordszinten, 10,6 százalékon állt. A februári adat kilenchavi mélypontot jelent, azonban jóval meghaladja az Európai Központi Bank 2,0 százalékos inflációs célját.
Januárhoz képest az euróövezetben 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban, amikor 0,2 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
Az éves árindex emelkedéséhez a legnagyobb mértékben az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek járultak hozzá, a növekedés 15 százalékra gyorsult a januári 14,1 százalékról.
Az energiaárak emelkedése 13,7 százalékra lassult februárban a januári 18,9 százalékról.
A nem energiaipari cikkek 6,8 százalékkal drágultak a januári 6,7 százalék után, a szolgáltatások ára februárban 4,8 százalékkal nőtt a januári 4,4 százalékot követően.
Az energia, élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek nélkül az éves maginfláció a januári 5,3 százalék után februárban 5,6 százalék volt. A havi maginfláció 0,8 százalékos volt a januári 0,8 százalék csökkenés után.
Kapcsolódó cikkeink
Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >Új lendületet kapna az egységes piac: uniós stratégia a kereskedelmi akadályok lebontására
Az Európai Bizottság új stratégiával frissítené fel az egységes piacot:…
Tovább olvasom >Így fékezné meg ez EU a Temut
Az Európai Bizottság új javaslata szerint 2025-től 2 eurós kezelési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >