Enyhén romlott a német üzleti hangulat
Enyhén romlott az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe októberben, amikor a német cégek kevésbé voltak elégedettek jelenlegi üzleti helyzetükkel, viszont optimistábbak a jövőbeni kilátásokat illetően.
Az intézet hétfőn kiadott jelentése szerint az üzleti hangulatindex 108,2 pontra süllyedt a szeptemberi 108,5 pontról. Elemzők rosszabb adatot, 107,8 pontot vártak.
Az index aktuális gazdasági környezetet számszerűsítő almutatója 112,6 pontra csökkent az előző havi 114,0 pontról. Elemzők jobb eredményre, 113,5 pontra számítottak.
A jövőbeni várakozásokat mérő almutató viszont az elemzői várakozásoknál is nagyobb mértékben javult. A szeptemberi 10,3 pontról 103,8 pontra emelkedett értéke, miközben elemzők csökkenést, 102,4 pontot jósoltak.
A gazdaságkutató intézet szerint a német gazdaság figyelemreméltó rugalmasságot mutatott ősszel a többszörös kihívásokkal szemben.
A Volkswagen-botrány nem gyakorolt hatást a német autóiparra, mi több, az autóipari szektor hangulatindexe tovább emelkedett októberben. Javult a jelenlegi és a jövőbeli helyzet megítélése is, a cégek a termelés növelését tervezik.
A feldolgozóipar egészét tekintve azonban már a harmadik egymást követő hónapban csökkent az üzleti hangulatindex. A feldolgozóipari vállalatok már nem látják olyan fényesnek az aktuális gazdasági környezetet, ugyanakkor arra számítanak, hogy a közeljövőben lendületet vesz a termelés.
Az építőiparban a harmadik egymást követő hónapban javult a hangulat: a feldolgozóipari cégekhez hasonlóan a jelenlegi helyzetet kevésbé látják kedvezőnek, a következő hónapokról viszont derűlátóbban nyilatkoztak.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel állítja össze mintegy hétezer gazdasági szereplő bevonásával üzleti hangulatindexét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Romlott az üzleti hangulat a német kiskereskedelemben februárban
Februárban romlott a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének németországi kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Javult a GfK januári német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >Tovább csökkent az áremelést tervező cégek aránya Németországban
Augusztusban kevesebb német vállalat tervezett áremelést a következő három hónapban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >