Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben
Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban októberben.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a szeptemberi 126,3 pontról 125,9 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők javulásra, 128,0 pontra számítottak októberről.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a szeptemberi 170,6 pontról 172,3 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 96,8 pontról 94,9 pontra süllyedt októberben.
A szeptemberben tapasztalt erős visszaesés után októberben nagyjából változatlan szinten maradt a fogyasztók bizalma. Javult a jelenlegi helyzet megítélése, a várakozások viszont enyhén gyengültek, miután a fogyasztók kissé aggódnak az üzleti feltételek és a foglalkoztatottság kilátásai miatt. Ezzel együtt is a fogyasztók bizalma magas szinten maradt, és nincs jele annak, hogy vissza akarnák fogni kiadásaikat az ünnepi szezonban – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >