Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban augusztusban
Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban augusztusban.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a júliusi 135,8 pontról 135,1 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők jelentősen romló mutatóra, 129,5 pontra számítottak augusztusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júliusi 170,9 pontról 177,2 pontra, közel 19 éves csúcsra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 112,4 pontról 107,0 pontra süllyedt augusztusban.
A júliusi jelentős javulás után gyakorlatilag szinte nem változott a fogyasztói bizalmi index augusztusban. A jelen helyzet megítélése tovább javult, 2000 novembere nem látott szintre emelkedett, míg a várakozások mérsékelten hűltek, de továbbra is erősek – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Kiemelte, jóllehet a gazdaság más részei bizonyos mértékű gyengülést mutatnak, a fogyasztók bizalma töretlen maradt, és továbbra sem fogják vissza kiadásaikat. Mindazonáltal rövid távon kikezdheti a fogyasztók bizalmát, ha a kereskedelmi viszályok és vámháborúk közelmúltbeli kiéleződése tartós jelenségnek bizonyul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >