Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban augusztusban
Enyhén romlott a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban augusztusban.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy a júliusi 135,8 pontról 135,1 pontra csökkent a fogyasztói bizalmi index. Elemzők jelentősen romló mutatóra, 129,5 pontra számítottak augusztusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júliusi 170,9 pontról 177,2 pontra, közel 19 éves csúcsra nőtt. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex viszont 112,4 pontról 107,0 pontra süllyedt augusztusban.
A júliusi jelentős javulás után gyakorlatilag szinte nem változott a fogyasztói bizalmi index augusztusban. A jelen helyzet megítélése tovább javult, 2000 novembere nem látott szintre emelkedett, míg a várakozások mérsékelten hűltek, de továbbra is erősek – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Kiemelte, jóllehet a gazdaság más részei bizonyos mértékű gyengülést mutatnak, a fogyasztók bizalma töretlen maradt, és továbbra sem fogják vissza kiadásaikat. Mindazonáltal rövid távon kikezdheti a fogyasztók bizalmát, ha a kereskedelmi viszályok és vámháborúk közelmúltbeli kiéleződése tartós jelenségnek bizonyul.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >