ENSZ: A legszegényebbeket aránytalanul sújtja az élelmiszerdrágulás
Új rekordot döntött a világ „élelmiszerszámlája” elérve a 1,8 billió dollárt idén, ám mindez inkább az árak és a szállítás drágulásának köszönhető mint a mennyiségi bővülésnek – olvasható az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) új jelentésében.
„Aggasztó, de sok rászoruló ország fizet többet a kevesebbért” – emeli ki az élelmezésügyi kilátások jelentés.
A globális élelmiszer-kiadások emelkedése elérheti az akár 51 milliárd dollárt is 2021 óta – amiből 49 milliárd a drágulás miatt van. A legfejletlenebb országok élelmiszerimport-kiadása akár 5%-kal is csökkenhet, míg a szubszaharai Afrikában és a fejlődő, de élelmiszer-behozatalra szoruló országok várhatóan növekvő költésekkel és csökkenő mennyiséggel kell számoljanak.
A fizetési mérleg nehézségek áthidalására számára a FAO egy az élelmiszerimport finanszírozó eszköz létrehozását javasolja, az importra szoruló alacsony jövedelmű országokban ne romoljon az élelmezésbiztonság.
Az állati és növényi eredetű zsiradékok játsszák a legnagyobb szerepet az idei kiadásnövekedésben, a fejlett országok esetében a gabonafélék is. A drágulás miatt a fejlődő országok kevesebb gabonát, olajos magokat és húst importálnak.
Az élelmezésügyi kilátások jelentés révén a FAO évente kétszer szolgáltat információt a globális élelmiszerpiaci trendekről. A most megjelent kiadás két fejezetben foglalkozik a mezőgazdasági inputok (mint az üzemanyag és a műtrágya) drágulásával és az ukrajnai háború hatásával az alapvető élelmiszeralapanyagok piacára.
Kapcsolódó cikkeink
Vetőmagokkal segíti Csád mezőgazdaságát hazánk
Agrár szaktanácsadási programmal, mintafarmmal és felsőoktatási együttműködésekkel segítené hazánk Csád…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai Kenyával
Afrika lehet a világ legnagyobb globális élelmiszer-előállítója, hazánknak pedig az…
Tovább olvasom >Több együttműködést sürget a banánágazatban az ENSZ FAO
A Negyedik Banán Világfórum résztvevői megvitatják a főbb kihívásokat, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >