Ennyit költenek a bankkártyások
A betéti kártyások havonta átlagosan 32 ezer forintot, a hitelkártyások pedig 52 ezer forintot költenek – közli a K&H Bank nyomán az origo. A kártyahasználat további ösztönzésének érdekében a K&H a Mastercarddal közösen, a piacon elsőként, bankkártyás kedvezményprogramot indított, amelynek keretében az ügyfelek a kártyás vásárlásokkal kedvezményekre és különleges élményekre tehetnek szert.
Szignifikánsan bővült a hazai fizetési kártyás vásárlási forgalom az elmúlt években, a tranzakciók száma és értéke hitelkártya esetében 28 százalékkal, betéti kártyák esetében 32 százalékkal haladta meg az előző évi forgalmi adatokat. Több tízezer forintot költenek havi átlagban a K&H bankkártyát használó ügyfelek – közölte a bank.
A betéti kártyások tavaly havi átlagban 32 ezer forintért vásároltak, a hitelkártyásoknál pedig 52 ezer forintos költést is elérte a vásárlások összege.
A K&H összesítése szerint a kártyák 88 százaléka, azaz 10-ből 9 betéti kártya, a hitelkártyák aránya pedig 12 százalék. A bankkártyák számának átlagos növekedése 4 százalékos az előző évhez képest.
A K&H adatai szerint az érintett bankkártyák 46 százalékával már vásároltak az interneten keresztül.
A fővárost is magában foglaló közép-magyarországi régióban a legnagyobb az online kártyahasználók aránya. Ezzel összhangban van, hogy az ebben a régióban élők esetében a legalacsonyabb a készpénzfelvételek aránya. A bankkártyákkal való vásárlások 70 százaléka 2018-ban érintéses tranzakció volt.
A vásárlások közel fele élelmiszer és nagyobb áruházakban történik, de 10 százalék körüli a költések aránya a szórakozással kapcsolatos, valamint az üzemanyag beszerzéssel kapcsolatos tranzakciókat illetően.
A K&H a Mastercarddal együttműködve egy új lépéssel igyekszik ösztönözni a bankkártyás fizetést. Ennek keretében egy pontgyűjtési alapon működő kedvezményprogramot indított májusban, ahol a tranzakció értékétől függetlenül, minden bankkártyás vásárlás egy pontot ér. A K&H pontNeked programba regisztrálók a K&H Mastercard és K&H Maestro kártyájukkal történő vásárlásokkal szerezhetnek pontokat, a pontok segítségével pedig különböző kedvezményekre tehetnek szerint online letölthető kuponok formájában.
A program különlegessége, hogy a hagyományos kedvezmények mellett nagy számban megjelennek az élmény alapú ajánlatok is,
így a kedvezmény program tagok többek között betekinthetnek a színfalak mögé a legnagyobb magyar koncerteken, kipróbálhatják magukat koncert fotósként vagy hamarabb juthatnak hozzá színházjegyekhez. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
K&H ifjúsági index: Nem érzik stabilnak a munkahelyüket a fiatalok
Az állásukat stabilnak tartó fiatalok aránya az idei első negyedévben…
Tovább olvasom >Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Minden harmadik magyar kártyabirtokos fizet rendszeresen mobillal
Március végén publikálta a Mastercard Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >