Energy Globe Magyarország: megvannak a legjobb magyar fenntarthatósági ötletek
Gasztró, divat és alternatív energiaforrások – kiderült, ki kapja a leginnovatívabb fenntarhatósági projekteknek járó díjakat az Energy Globe Magyarország versenyén.
Lezárult a fenntarthatóság és az energiahatékonyság egyik legrangosabb nemzetközi eseményének magyarországi versenye. Az E.ON támogatásával megvalósuló Energy Globe Magyarország verseny győztesei egy innovatív projekteket bemutató kiállítással és fenntarthatósági tematikájú divatbemutatóval egybekötött díjátadón vehették át az elismeréseket a szakmai közönség előtt a Várkert Bazárban.
Az E.ON Energy Globe Magyarország díj célja, hogy a legkiemelkedőbb hazai fenntarthatósági kezdeményezéseknek nyilvánosságot és elismerést biztosítva, hozzájáruljon a környezettudatos szemlélet népszerűsítéséhez. A pályázók három kategóriában – vállalati, önkormányzati és a jövő generáció szemléletformálását célzó kategóriában – összesen közel 100 energiahatékonysági és fenntarthatósági projekttel neveztek.
„Az E.ON csoport az új energiavilágot helyezi tevékenysége középpontjába. Ösztönözzük a megújuló energiát hasznosító rendszerek kiépítését, kutatjuk az új, intelligens technológiákat és befektetünk a digitális megoldásokba, melyek tovább segíthetik egy élhető jövő alakítását. Gyerekeinkért, magunkért. Ehhez keresünk partnereket.” – hangsúlyozta a díjátadón Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. igazgatóságának tagja.
Mint elmondta, jövőre újabb kategóriákat nyitnak meg a versenyben: fenntartható épületek, egyéni kezdeményezések és ötletfázisban lévő környezettudatos projektek is részt vehetnek a megmérettetésben.
A Várkert Bazárban rendezett díjátadó eseményt a jövő trendjeit felvonultató kiállítás is kísérte. Az E.ON fenntartható és jövőformáló megoldásait egy kiterjesztett valóságon alapuló városkép installáció segítségével mutatta be. A látogatók megismerkedhettek még a Solar Boattal, a BME hallgatói egyesületének napelemmel működő, versenyeken induló hajójával; a Szelectricity-vel, a győri Szent István Egyetem hallgatóinak elektromos versenyautó projektjével, a Cargobike saját fejlesztésű teherszállító kerékpárjával; és a Replacc hulladékból kisgyerekes rendezvényekre kialakított játszóházával is. Emellett a díjátadón fiatal divattervezők – Vetlényi Alma, Bakó Dorina és Györök Bori – öko-kollekcióját mutatták be a közönségnek.
„Azok, akik erre a versenyre jelentkeztek, megértették a változás fontosságát és úgy döntöttek, saját kezűleg akarják alakítani a közös jövőnket. Büszkék lehetünk rájuk!” – tette hozzá Ürge-Vorsatz Diána klímakutató, az E.ON Energy Globe Magyarország díj zsűrijének elnöke.
Döntött a közönség
A független, elismert hazai szaktekintélyekből álló bíráló bizottság 3-3-3 döntős pályázót választott előzetesen. A végső döntést a szervezők a közönségnek adták át, hogy minél többen megismerkedhessenek a fenntarthatósági projektekkel. A január 23. és február 13. között a www.energy-globe.hu oldalon zajló közönségszavazásra több mint 5.000 szavazat érkezett. A szavazók lelkesedését is díjazta a vállalat: elektromos robogót és okos telefonokat sorsoltak ki közöttük.
A vállalati kategóriában a LIDL komplex energiahatékonysági felújításon átesett és holisztikus fenntarthatósági szempontok szerint létrehozott telephelye, a „jövő generációja” pályázatok közül a Mecsekerdő Zrt. Mókus Suli erdei iskolájának öko-oktatási központtá fejlesztése nyerte el az E.ON által felajánlott 3-3 millió forintos projekt-támogatást.
Az önkormányzatok egy zöld koncepciójú, okos játszótér kialakításáért versengtek: a pályázók közül Kaposvár került ki győztesként, teljes autóbuszflottájuk biogáz-üzeműre való átalakításának projektjével. Az összességében legtöbb közönségszavazatot kapott pályázó a LIDL lett, így ők képviselhetik Magyarországot az Energy Globe Awardon, amely mára a fenntarthatóság egyik legrangosabb nemzetközi eseményévé vált.
Az energiavilág „Oscar-díja” – Energy Globe Award
A 177 országban zajló nemzetközi versenyre évente közel 800 projektet neveznek be, az 1999-es alapítás óta pedig több mint 6000 fenntarthatósági projekt került reflektorfénybe a kezdeményezés által. A 10.000 eurós főnyereményt odaítélő, és prominens személyiségeket felvonultató nemzetközi díjátadó televíziós és online is elérhető közvetítését világszerte figyelemmel követik.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >