Energikus cereáliák
Beltartalmi értékei és kedvező imázsa megóvja a cereáliapiacot a romló gazdasági környezetet kísérő általános fogyasztás-visszafogástól. A gabonapehely-szegmens energiát biztosít egész napra, és a jobb ár-érték arány elérése érdekében a nagyobb kiszerelések felé nyit, a müzlik piacán pedig az egészséges táplálkozás trendje a fő mozgatóerő, így növekszik a natúr termékek kedveltsége.
A cereáliapiac két nagy kategóriája a gabonapelyhek és -szeletek, valamint a müzlik és müzliszeletek. A két termékféleség célcsoportja és fogyasztási motivációja némiképp eltér egymástól.
– A müzli és müzliszelet az egészségtudatos táplálkozás egyre nagyobb hangsúlya miatt stabil és magas imázsú termékkör.
A gabonapelyhek esetén a fogyasztók egyre inkább értékelik a gyermekek és felnőttek számára gyorsan elkészíthető, energiát adó reggeli-megoldásokat – mondja Györkös Andrásné Gyöngyi, a Cerbona termékeket gyártó és forgalmazó Naponta Kft. értékesítési vezetője.
Új szortimentet alakít ki a Bona Vita
Ez utóbbin belül is a gabonapehely mindenekelőtt a gyerekek reggelije, amit jól mutat, hogy az ízpalettáján belül továbbra is a kakaós termékek a legnépszerűbbek.
– Ennél a szegmensnél a promóciós hatékonyság is rendkívül magas. Vannak fogyasztók, akik szinte csak akcióban hajlandóak ezt a kategóriát vásárolni – jegyzi meg Papp Kreszcencia, a Del Pierre CE Kft. Junior Import Managere.
Úgy látja, hogy a reggelizőpelyhek piacán átrendeződés zajlik. A csökkenő vásárlóerő hatására a forgalom egyre jobban eltolódik
a nagy kiszerelésű saját márkás termékek irányába.
A Del Pierre CE Kft. az utóbbi egy évben
a Bona Vita márka bevezetésével a gyerektermékekre fókuszál, és azt a kiszerelési méretet keresi, amelyet a piac megfelelő ár-érték arányban elfogad.
– Ebben a kategóriában a legkedvezőbb ár-érték arányt céloztuk meg a 375 g-os csomagolással, a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag receptúrákkal – mondja Papp Kreszcencia. – Az idei év másik fókusza a Bona Vita egyadagos termékeinek bevezetése, amellyel az irodai dolgozók, az úton lévők és a termékkört kipróbálók igényeit szeretnénk kielégíteni. Terveink között szerepel egy új Bona Vita szortiment kialakítása a magyar piacon, ami új impulzust adhat jövőre a cereáliapiacnak.
A cég fontosnak tartja, hogy a fogyasztók kipróbálhassák a termékeiket a vásárlási döntés előtt, ezért minél több kóstoltatót szerveznek a legnagyobb láncokban.
Új, étcsokoládés termékek a Cerbonától
A cereáliapiac egyik patinás márkája
a Cerbona; a márka forgalmában a válság hatása nem érzékelhető, tudjuk meg Györkös Andrásnétól. Az utóbbi 20 évben
a Cerbona termékek folyamatosan új ízekkel bővültek, és a termékfejlesztési munka nem áll le. Viszont arra is figyelnek, hogy a jól bevált ízeket, összetételeket ne bolygassák, hiszen ezeknek hűséges fogyasztói köre van.
– Az adott termékcsoportokkal kapcsolatos fogyasztói elvárások csak lassan változnak, hiszen kialakult termékkörökről van szó. A Cerbona elsősorban a minőségre törekszik, mert ez a márkaérték alapja is, az ár-érték arányos termékeket nem az alapanyagok vagy összetétel rovására kívánja elérni – szögezi le a Naponta Kft. értékesítési vezetője.
A Cerbona idén 2 új termékkel, étcsokoládés-málnás müzliszelettel és étcsokoládés müzlivel lép piacra. Ezek a termékek a jelenlegi portfólióba beleillenek, de egyben követik az „egészséges étcsokoládé” vonalat is, amely új fogyasztói trendként jelen van a piacon.
A Cerbona 2012 tavaszán folytatott ATL-kampányt, azóta az elektronikus médiában, illetve BTL-vonalon mutat marketingaktivitást. Nagyobb fogyasztói nyereményjátékot idén nem tervez, a Magyar Termék Kht. nyereményjátékában viszont részt vesznek a Cerbona termékek.
Sikeres családi kiszerelés a Kellogg’snál
A gabonapehely-szegmens egyik prémiummárkája a Maresi Foodbroker Kft. által forgalmazott Kellogg’s, amely mind a gyermekeknek, mind a felnőtteknek kínál termékeket. Magasabb kvalitású vevőkörének köszönhetően a Kelloggs’s az utóbbi 2 évben tartja a piaci helyzetét. Sőt a 2011-es évben enyhe növekedést is produkált.
– Idén a tavalyi év forgalmát kívánjuk fenntartani, ami előreláthatóan sikerülni is fog – tudjuk meg Takács Rita brand menedzsertől.
A Kellogg’s esetében is a csokis a legnépszerűbb íz, magasan vezeti az eladási statisztikát. Ám hasonlóan magas értéket mutat a nem ízesített natúr kukoricapehely eladása is, amely a Kellogg’s szortimentjében mindig meghatározó volt, ráadásul erre az utóbbi két évben a forgalmazó cég az 500 g-os családi kiszereléssel is ráerősített.
A Kellogg’s marketingmixének a fókuszai az eladáshelyi promóciók és az online közösségi médiában való kommunikáció, nyereményjátékkal egybekötve. Az idei év utolsó felében is ilyen jellegű aktivitásokat terveznek, árulja el a Maresi Foodbroker brand menedzsere.
Vitalis müzlik süteményekbe is
A müzlik között a legnépszerűbb ízvariánsok még mindig a gyümölcsös és csokis ízek, de mellettük a natúr és a magvas variációk is egyre kelendőbbek, tudjuk meg Kozák Fruzsinától, a Dr. Oetker Magyarország Élelmiszer Kft. termékmenedzserétől.
– Az elmúlt évben a Dr. Oetker Vitalis müzli forgalma jelentősen növekedett.
A Vitalis továbbra is az egyik legnépszerűbb márkás termék a piacon, mely a minőségi, válogatott összetevőknek köszönheti népszerűségét – mondja Kozák Fruzsina.
Legnépszerűbb ízük évek óta a Csokoládés, amely a benne lévő csokoládélapocskáknak és ízletes kakaós gabonagömböknek köszönhetően a gyerekek körében is kedvelt, valamint a Diós-Mandulás, amely az ízélményen túl az egy adagra jutó alacsony (4,8 g) cukortartalom miatt is jó választás a tudatos táplálkozás követői számára. A természetesebb ízvilágot keresők a Gyümölcsös müzlit részesítik előnyben, amely a különösen magas gyümölcstartalom (40%) mellett hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Emellett fokozódó érdeklődést tapasztalnak a karakteresebb ízt képviselő Epres-Joghurtos és Mézes-Gyümölcsös változatok iránt is.
– A Dr. Oetker Vitalis müzlikkel nem csupán a reggeli vitalitásról gondoskodhatunk, de számos, könnyen elkészíthető süteményreceptnek is ízletes hozzávalói, amelyeket a Dr. Oetker honlapon teszünk elérhetővé minden érdeklődő számára – említ meg zárásul egy alternatív felhasználási módot
Kozák Fruzsina.
Szuperprémium müzliszeletek a Cornytól
A müzliszeletek között versenyez a Corny márka, amelyet az Asix Distribution Kft. forgalmaz.
– A szegmensben a promóciós értékesítések aránya az elmúlt néhány évben nagyságrendekkel nőtt. Ez a trend azonban rengeteg más termékre is igaz, mivel a válság egyik folyománya – állapítja meg Cúl Balázs, a cég ügyvezető igazgatója. – A szegmens sajátossága, hogy az ízpreferencia régióspecifikus, így a márkát gyártó cég is engedékenyebb az új ízvariánsok kifejlesztésének-bevezetésének tekintetében.
A gyártói márkák erősödésének dinamikája talán valamelyest lassult ugyan, azonban elvitathatatlanul domináns szereplői a piacnak.
Az Asix idei újdonsága a piacon a Corny Nuts család. Ezek olyan szuperprémium termékek, amelyek kiszerelése fele akkora, mint a Corny BIG müzliszeleté, fogyasztói ára azonban megegyezik vele.
– Összetételében ugyanis több mint 50%
a mogyoró/mandula, igazi csokoládéval készül, valamint nem tartalmaz mesterséges színezéket és tartósítószert. Abszolút rétegtermék (elsősorban az ár miatt), azonban hiszünk abban, hogy a válság után a magyar piac is elmozdul a minőségi termékek felé – ad hangot meggyőződésének Cúl Balázs.
A gyártó cég évi 1-2 új ízvariáns bevezetésére készül az elkövetkező 3-4 évben, miközben az esetlegesen kevésbé népszerű termékek kivezetésre kerülnek. A termékcsalád támogatására a forgalmazó Asix kóstoltatást és nyereményjátékot is tervez.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >