Energiatakarékossági és dekarbonizációs programot indít a Danone
Az új „Re-Fuel Danone” program célja a Danone telephelyeinek energia-lábnyomát átalakítani, a vállalat működését agilisabbá, energia- és költséghatékonyabbá, valamint rugalmasabbá és fenntarthatóbbá tenni.
A nagyratörő program digitális innováció és mérnöki munka révén történő megvalósítása mellett a Danone a helyi megújuló energiaszolgáltatókkal kialakított együttműködéseit is bővíteni fogja energetikai ellenállóképességének növelése és a közösségi értékteremtés érdekében.
A program eredményeként a Danone 2030-ra növeli a megújuló energia felhasználását, legalább 42%-kal csökkenti a közvetlen energiafelhasználás következ–
tében jelentkező (Scope 1) és a felhasznált köztes energia előállítása által okozott (Scope 2) kibocsátását, továbbá 2030-ra a villamosenergiát 100%-ban, valamint az összes felhasznált energia felét megújuló forrásból biztosítja.
A változás érdekében hozott intézkedések, így a Danone wexfordi (Írország) telephelyén már működő valós idejű menedzsmenteszköz-tár bővítése révén 2025-ig 30%-kal javulhat a cég energiahatékonysága.
Mindez a Danone fenntarthatóság terén elért eddigi fejlődésére alapul, aminek eredményeképpen a Danone telephelyein 68,5%-ban megújuló energiát használ és hat gyára kapott karbonsemlegességről szóló független tanúsítványt.
Kapcsolódó cikkeink
A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >A Tetra Pak bejelentette, hogy Alex Henriksen lesz a kelet-európai régió ügyvezető igazgatója
A Tetra Pak, a világ egyik vezető élelmiszerfeldolgozással és csomagolással…
Tovább olvasom >