Az élelmiszerárak növekedésével számolnak az iparági szakértők
Miközben az Egyesült Királyság a megélhetési költségek válságával küzd, az iparági szakértők az élelmiszerárak további emelkedésére számítanak, 2023-as csúcsértékkel.
Az Institute of Grocery Distribution (IGD) kutatása szerint az Egyesült Királyságban az élelmiszer-infláció ezen a nyáron várhatóan 15%-on tetőzik, és a következő évben is magas szinten marad. A BRC-NielsenIQ fogyasztói kosár index adatai szerint az Egyesült Királyságban 13 éve idén a legmagasabb a friss élelmiszerek inflációja: júniusban 5,6%-os.
A BBC felmérése szerint a 4011 brit felnőttnek több mint fele (56%) csökkentette a vásárolt élelmiszerek mennyiségét, míg 42%-a a szokásostól eltérő helyen vásárolt, hogy csökkentse kiadásait.
A Covid-19 világjárvány és Oroszország ukrajnai inváziója után számos élelmiszer- és italgyártó esetében megemelkedtek a költségek a folyamatos ellátás- és munkaerőhiány miatt. Ukrajna, a világ hatodik legnagyobb búzaexportőre, mindössze 21 millió tonna búza termelésére volt képes idén, ami 23%-kal kevesebb, mint az előző öt évben.
Karen Betts, az Egyesült Királyság élelmiszer- és italgyártóit tömörítő szervezet, a Food and Drink Federation elnöke, a BBC-nek elmondta: „A gyártók, akikkel beszélek, azt mondják, hogy jelenleg minden ráfordítási költségük emelkedik, az összetevőktől a nyersanyagokig, az energiáig, a munkaerőig, és ennek nem látják a végét.”
Forrás: Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >