Az élelmiszerárak növekedésével számolnak az iparági szakértők
Miközben az Egyesült Királyság a megélhetési költségek válságával küzd, az iparági szakértők az élelmiszerárak további emelkedésére számítanak, 2023-as csúcsértékkel.
Az Institute of Grocery Distribution (IGD) kutatása szerint az Egyesült Királyságban az élelmiszer-infláció ezen a nyáron várhatóan 15%-on tetőzik, és a következő évben is magas szinten marad. A BRC-NielsenIQ fogyasztói kosár index adatai szerint az Egyesült Királyságban 13 éve idén a legmagasabb a friss élelmiszerek inflációja: júniusban 5,6%-os.
A BBC felmérése szerint a 4011 brit felnőttnek több mint fele (56%) csökkentette a vásárolt élelmiszerek mennyiségét, míg 42%-a a szokásostól eltérő helyen vásárolt, hogy csökkentse kiadásait.
A Covid-19 világjárvány és Oroszország ukrajnai inváziója után számos élelmiszer- és italgyártó esetében megemelkedtek a költségek a folyamatos ellátás- és munkaerőhiány miatt. Ukrajna, a világ hatodik legnagyobb búzaexportőre, mindössze 21 millió tonna búza termelésére volt képes idén, ami 23%-kal kevesebb, mint az előző öt évben.
Karen Betts, az Egyesült Királyság élelmiszer- és italgyártóit tömörítő szervezet, a Food and Drink Federation elnöke, a BBC-nek elmondta: „A gyártók, akikkel beszélek, azt mondják, hogy jelenleg minden ráfordítási költségük emelkedik, az összetevőktől a nyersanyagokig, az energiáig, a munkaerőig, és ennek nem látják a végét.”
Forrás: Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >