AI-képes tárolókba zárja az értékes alkoholtermékeket a Sainsbury’s
AI-képes szekrényekbe zárta az alkoholtermékeket a Sainsbury’s néhány üzletében, így próbálva megakadályozni, hogy a drágább italok a bolti tolvajok könnyű célpontjai legyenek.
Az Indyme Smart Response által gyártott új, önzáró „freedom case” szekrények érintőképernyőn és beépített hangszórókon keresztül négylépcsős folyamaton vezetik végig a vásárlókat, mielőtt hozzáférést engedne nekik az italokhoz.
Ennek előnye, hogy a vásárlók maguk szolgálhatják ki magukat, és nem az üzletben dolgozó személyzetre kell hagyatkozniuk, ami sokkal nagyobb élményt nyújt, a beépített érzékelők pedig képesek nyomon követni a vásárló tevékenységét és valós időben azonosítani tudnak minden gyanús viselkedést.
Ez magában foglal egy „aktív elrettentő” rendszert, amely az üzletben dolgozó személyzetet figyelmezteti a gyanús tevékenységre. Az Indyme szerint a kiskereskedők részletes adatokhoz, fényképekhez és videókhoz férhetnek hozzá a gyanús eseményekről, amely akkor aktiválódik, ha az ajtók túl sokáig nyitva vannak, vagy ha bármit elmozdítottak odabent.
A szekrényben lévő italok között drága whisky palackok, valamint portói és marsala borok találhatók.
A szekrények olyan megoldást kínálhatnak, amely segíti a kiskereskedőket, ugyanakkor nem riasztja el a vásárlókat. Egy az Indyme által tesztvásárlókkal végzett kutatás ugyanis rámutatott, hogy a vásárlók mintegy 63%-a elégedetlen a hagyományos zárt szekrényekkel az üzletekben – főként a személyzetre való várakozás miatt –, és 43%-uk nem kívánja használni azokat.
A Sainsbury’s szóvivője megerősítette, hogy a változatot néhány üzletben teszteli, és hogy az nem kér semmilyen vásárlói információt, adatot vagy hűségkártyát.
A Statista által közzétett adatok szerint a bolti lopások száma Angliában és Walesben a világjárvány óta emelkedett – 2020-2021 óta 150%-kal –, igaz 11%-kal még mindig elmarad a 2017-18-as csúcsértéktől.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >