AI-képes tárolókba zárja az értékes alkoholtermékeket a Sainsbury’s
AI-képes szekrényekbe zárta az alkoholtermékeket a Sainsbury’s néhány üzletében, így próbálva megakadályozni, hogy a drágább italok a bolti tolvajok könnyű célpontjai legyenek.
Az Indyme Smart Response által gyártott új, önzáró „freedom case” szekrények érintőképernyőn és beépített hangszórókon keresztül négylépcsős folyamaton vezetik végig a vásárlókat, mielőtt hozzáférést engedne nekik az italokhoz.
Ennek előnye, hogy a vásárlók maguk szolgálhatják ki magukat, és nem az üzletben dolgozó személyzetre kell hagyatkozniuk, ami sokkal nagyobb élményt nyújt, a beépített érzékelők pedig képesek nyomon követni a vásárló tevékenységét és valós időben azonosítani tudnak minden gyanús viselkedést.
Ez magában foglal egy „aktív elrettentő” rendszert, amely az üzletben dolgozó személyzetet figyelmezteti a gyanús tevékenységre. Az Indyme szerint a kiskereskedők részletes adatokhoz, fényképekhez és videókhoz férhetnek hozzá a gyanús eseményekről, amely akkor aktiválódik, ha az ajtók túl sokáig nyitva vannak, vagy ha bármit elmozdítottak odabent.
A szekrényben lévő italok között drága whisky palackok, valamint portói és marsala borok találhatók.
A szekrények olyan megoldást kínálhatnak, amely segíti a kiskereskedőket, ugyanakkor nem riasztja el a vásárlókat. Egy az Indyme által tesztvásárlókkal végzett kutatás ugyanis rámutatott, hogy a vásárlók mintegy 63%-a elégedetlen a hagyományos zárt szekrényekkel az üzletekben – főként a személyzetre való várakozás miatt –, és 43%-uk nem kívánja használni azokat.
A Sainsbury’s szóvivője megerősítette, hogy a változatot néhány üzletben teszteli, és hogy az nem kér semmilyen vásárlói információt, adatot vagy hűségkártyát.
A Statista által közzétett adatok szerint a bolti lopások száma Angliában és Walesben a világjárvány óta emelkedett – 2020-2021 óta 150%-kal –, igaz 11%-kal még mindig elmarad a 2017-18-as csúcsértéktől.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Többet hozhat az AI, mint az ipari forradalom
A mesterséges intelligencia hatása a világgazdaságra a következő évtizedben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >