AI-képes tárolókba zárja az értékes alkoholtermékeket a Sainsbury’s
AI-képes szekrényekbe zárta az alkoholtermékeket a Sainsbury’s néhány üzletében, így próbálva megakadályozni, hogy a drágább italok a bolti tolvajok könnyű célpontjai legyenek.
Az Indyme Smart Response által gyártott új, önzáró „freedom case” szekrények érintőképernyőn és beépített hangszórókon keresztül négylépcsős folyamaton vezetik végig a vásárlókat, mielőtt hozzáférést engedne nekik az italokhoz.
Ennek előnye, hogy a vásárlók maguk szolgálhatják ki magukat, és nem az üzletben dolgozó személyzetre kell hagyatkozniuk, ami sokkal nagyobb élményt nyújt, a beépített érzékelők pedig képesek nyomon követni a vásárló tevékenységét és valós időben azonosítani tudnak minden gyanús viselkedést.
Ez magában foglal egy „aktív elrettentő” rendszert, amely az üzletben dolgozó személyzetet figyelmezteti a gyanús tevékenységre. Az Indyme szerint a kiskereskedők részletes adatokhoz, fényképekhez és videókhoz férhetnek hozzá a gyanús eseményekről, amely akkor aktiválódik, ha az ajtók túl sokáig nyitva vannak, vagy ha bármit elmozdítottak odabent.
A szekrényben lévő italok között drága whisky palackok, valamint portói és marsala borok találhatók.
A szekrények olyan megoldást kínálhatnak, amely segíti a kiskereskedőket, ugyanakkor nem riasztja el a vásárlókat. Egy az Indyme által tesztvásárlókkal végzett kutatás ugyanis rámutatott, hogy a vásárlók mintegy 63%-a elégedetlen a hagyományos zárt szekrényekkel az üzletekben – főként a személyzetre való várakozás miatt –, és 43%-uk nem kívánja használni azokat.
A Sainsbury’s szóvivője megerősítette, hogy a változatot néhány üzletben teszteli, és hogy az nem kér semmilyen vásárlói információt, adatot vagy hűségkártyát.
A Statista által közzétett adatok szerint a bolti lopások száma Angliában és Walesben a világjárvány óta emelkedett – 2020-2021 óta 150%-kal –, igaz 11%-kal még mindig elmarad a 2017-18-as csúcsértéktől.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia a munkahelyeken: kik használják az AI-t?
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >