AI-képes tárolókba zárja az értékes alkoholtermékeket a Sainsbury’s
AI-képes szekrényekbe zárta az alkoholtermékeket a Sainsbury’s néhány üzletében, így próbálva megakadályozni, hogy a drágább italok a bolti tolvajok könnyű célpontjai legyenek.
Az Indyme Smart Response által gyártott új, önzáró „freedom case” szekrények érintőképernyőn és beépített hangszórókon keresztül négylépcsős folyamaton vezetik végig a vásárlókat, mielőtt hozzáférést engedne nekik az italokhoz.
Ennek előnye, hogy a vásárlók maguk szolgálhatják ki magukat, és nem az üzletben dolgozó személyzetre kell hagyatkozniuk, ami sokkal nagyobb élményt nyújt, a beépített érzékelők pedig képesek nyomon követni a vásárló tevékenységét és valós időben azonosítani tudnak minden gyanús viselkedést.
Ez magában foglal egy „aktív elrettentő” rendszert, amely az üzletben dolgozó személyzetet figyelmezteti a gyanús tevékenységre. Az Indyme szerint a kiskereskedők részletes adatokhoz, fényképekhez és videókhoz férhetnek hozzá a gyanús eseményekről, amely akkor aktiválódik, ha az ajtók túl sokáig nyitva vannak, vagy ha bármit elmozdítottak odabent.
A szekrényben lévő italok között drága whisky palackok, valamint portói és marsala borok találhatók.
A szekrények olyan megoldást kínálhatnak, amely segíti a kiskereskedőket, ugyanakkor nem riasztja el a vásárlókat. Egy az Indyme által tesztvásárlókkal végzett kutatás ugyanis rámutatott, hogy a vásárlók mintegy 63%-a elégedetlen a hagyományos zárt szekrényekkel az üzletekben – főként a személyzetre való várakozás miatt –, és 43%-uk nem kívánja használni azokat.
A Sainsbury’s szóvivője megerősítette, hogy a változatot néhány üzletben teszteli, és hogy az nem kér semmilyen vásárlói információt, adatot vagy hűségkártyát.
A Statista által közzétett adatok szerint a bolti lopások száma Angliában és Walesben a világjárvány óta emelkedett – 2020-2021 óta 150%-kal –, igaz 11%-kal még mindig elmarad a 2017-18-as csúcsértéktől.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lassuló bővülés áprilisban: alacsonyabb fokozatba kapcsolt a feldolgozóipar
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) májusi üzleti…
Tovább olvasom >Városi sétával és mozizással készül a BKK a Közlekedési Kultúra Napjára
A közlekedés résztvevőinek egymásra figyelését, a fenntartható, biztonságos, kulturált együttközlekedést…
Tovább olvasom >Egyre többen, de még nem elegen vállalják a ketrecmentes tartási rendszert
A Magyarországon élő közel 8 millió tojótyúk mindössze 20-30%-a él…
Tovább olvasom >