A megélhetési költségek ellenére utazni és szórakozni terveznek idén nyáron az amerikai fiatalok
Az amerikai fiatalok a tartósan magas megélhetési költségek ellenére is utazni, koncertekre és rendezvényekre járni, valamint étteremben vacsorázni terveznek idén nyáron.
Az American Express „Amex Trendex Millennial and Gen Z Summer Spotlight Report” jelentése szerint az Y– és Z-generációs válaszadók többségének (81%) vannak a nyárra utazási tervei, és 62%-uk egy konkrét tevékenység, például wellness vagy szórakozás köré tervezi az idei nyári utazást. A megkérdezettek 70%-a azt állítja, hogy jellemzően ruhát vagy cipőt vásárol az utazásra készülve.
Különösen a nők tervezik, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a nyárból: 51% az idén nyáron zenei fesztiválokon és koncerteken akar részt venni, 43% pedig azt állítja, hogy a bakancslistás szórakoztató eseményekre tervez menni. Az idén nyáron külföldi utazást tervező megkérdezett nők 38%-ának céliránya Európa.
Ami a vendéglátást illeti, az Y- és Z-genarációs válaszadók közel fele (47%) tervezi, hogy gasztronómiai fesztiválokra látogat el. Kétharmaduk (66%) számolt be arról, hogy hetente legalább 40 dollárt költ elvitelre készülő ételre. A megnövekedett étkezési költségek ellenére azonban a felmérés szerint a válaszadók 20%-a több borravalót ad, mint tavaly.
Sokak számára van napirenden egy jól ismert étteremben való étkezés, 41% szívesen biztosít nehezen megszerezhető asztalfoglalást is csak azért, hogy elmondhassa, már járt ezen a helyen. A boomer korosztályban ez az arány mindössze 13%, az X-generációban pedig 24%.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Zsugorodó pénztárcák, növekvő kihívások – Fogyasztáscsökkenés a Z generációnál
Miközben az idősebb korosztályok vásárlásai továbbra is enyhe emelkedést mutatnak,…
Tovább olvasom >Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >