Az AI segítségével oldaná meg a narancslé-válságot a Coca-Cola

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 09. 11. 09:00
🎧 Hallgasd a cikket:

Alapító tagként csatlakozott a Minute Maid gyártója, a Coca-Cola a Massachusetts Institute of Technology (MIT) újonnan létrehozott Generative AI Impact Consortium nevű kezdeményezéséhez, amelynek célja, hogy mesterséges intelligencia segítségével valós társadalmi problémákra találjon megoldást.

A konzorcium tagjai között szerepel az OpenAI, az indiai Tata Group és a dél-koreai SK Telecom is.

A csoport első nagy projektje, a „Save the Orange” (Mentsük meg a narancsot) nevet viseli, és a citrusféléket pusztító „citrus greening” nevű növénybetegség ellen veszi fel a harcot. A betegség az elmúlt két évtizedben súlyosan érintette Florida narancsültetvényeit, és már Brazília citrusövezetének 45%-át elérte. A Coca-Cola szerint, ha nem történik előrelépés a betegség időben történő felismerésében és kezelésében, a világ narancskészlete 25 éven belül akár el is tűnhet.

A projektet a brazil Fundecitrus kutatóintézettel és az Invaio Sciences-szel közösen fejlesztették ki. Christina Ruggiero, a Coca-Cola globális táplálkozási részlegének elnöke hangsúlyozta, hogy globális gyümölcslégyártóként a vállalat számára különösen fontos a citrusfélék jövője, ezért szorosan együttműködik a narancstermelő közösségekkel.

Az Egyesült Államok, amely korábban a világ narancstermelésének 45%-át adta, ma már csupán 5%-kal járul hozzá. Az egykori „narancs-nagyhatalom” államban, Floridában a termelés 2005 óta több mint 90%-kal csökkent és a USDA előrejelzése szerint 2025-ben az USA-ban a termékmennyiség mindössze 2,5 millió tonna lesz szemben a tíz évvel ezelőtti 5,5 millió tonnával.

 

Kapcsolódó cikkeink