Csökkenőben a belga sörkivitel
Immár harmadik éve csökken a belga sörexport volumene. Az országon belüli sörfogyasztás ugyanakkor 7,5%-kal nőtt és ezzel megközelítette a járvány előtti szintet.
A belga sörgyártás 6,93 millió hektoliteres volumene közel elérte a 2019-es 7,06 millió hektoliteres szintet, és így lassan elmúlóban a Covid keserű utóíze – állítja éves jelentésében a Belga Sörfőzők (BB) ágazati szervezete. A 7,5%-os növekedésre nagy szükség volt, hiszen az elmúlt harminc évben „strukturális visszaesés” volt tapasztalható, a belgák ugyanis ma már csaknem harmadával kevesebb sört isznak, mint húsz évvel korábban.
A BB által megkülönböztetett két értékesítési csatorna nagyon eltérő fejlődést mutat: míg a vendéglátásban az eladások 42,4%-kal nőttek, addig a kiskereskedelemben 8%-os visszaesés mutatkozott. Ebben persze az összehasonlítás bázisát jelentő 2021. évben komoly károkat okozó lezárások is szerepet játszhattak. 2019-hez képest a kiskereskedelmi forgalom már magasabb, a vendéglátásban viszont még mindig kb. 5 %-kal alacsonyabb az értékesítés, mint a járvány előtt.
Az export továbbra is csökken
A Belgiumban előállított sör messze legnagyobb része (70%-a) még mindig külföldre megy, bár a sörkivitel továbbra is csökkenő tendenciát mutat. Az export 5,5%-os mérséklődése (a harmadik egymást követő évben) főként az olyan országokba irányuló export erőteljes visszaesésének tudható be, mint az Egyesült Államok. Ennek részben az az oka, hogy a Stella Artois egyre nagyobb arányban az Egyesült Államok területén kerül előállításra.
2022-ben 32 új sörfőzde jött létre, így Belgiumban 430-ra emelkedett a sörfőzdék száma, melyek együttesen akár 1600 különböző sört is gyárthatnak – számol be büszkén az iparági szervezet.
Kapcsolódó cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Belgium engedélyezi a boltok heti hét napos nyitvatartását
Eltörli a belga kormány a kiskereskedelmi üzletek heti egy zárvatartási…
Tovább olvasom >Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >