Csökkenőben a belga sörkivitel
Immár harmadik éve csökken a belga sörexport volumene. Az országon belüli sörfogyasztás ugyanakkor 7,5%-kal nőtt és ezzel megközelítette a járvány előtti szintet.
A belga sörgyártás 6,93 millió hektoliteres volumene közel elérte a 2019-es 7,06 millió hektoliteres szintet, és így lassan elmúlóban a Covid keserű utóíze – állítja éves jelentésében a Belga Sörfőzők (BB) ágazati szervezete. A 7,5%-os növekedésre nagy szükség volt, hiszen az elmúlt harminc évben „strukturális visszaesés” volt tapasztalható, a belgák ugyanis ma már csaknem harmadával kevesebb sört isznak, mint húsz évvel korábban.
A BB által megkülönböztetett két értékesítési csatorna nagyon eltérő fejlődést mutat: míg a vendéglátásban az eladások 42,4%-kal nőttek, addig a kiskereskedelemben 8%-os visszaesés mutatkozott. Ebben persze az összehasonlítás bázisát jelentő 2021. évben komoly károkat okozó lezárások is szerepet játszhattak. 2019-hez képest a kiskereskedelmi forgalom már magasabb, a vendéglátásban viszont még mindig kb. 5 %-kal alacsonyabb az értékesítés, mint a járvány előtt.
Az export továbbra is csökken
A Belgiumban előállított sör messze legnagyobb része (70%-a) még mindig külföldre megy, bár a sörkivitel továbbra is csökkenő tendenciát mutat. Az export 5,5%-os mérséklődése (a harmadik egymást követő évben) főként az olyan országokba irányuló export erőteljes visszaesésének tudható be, mint az Egyesült Államok. Ennek részben az az oka, hogy a Stella Artois egyre nagyobb arányban az Egyesült Államok területén kerül előállításra.
2022-ben 32 új sörfőzde jött létre, így Belgiumban 430-ra emelkedett a sörfőzdék száma, melyek együttesen akár 1600 különböző sört is gyárthatnak – számol be büszkén az iparági szervezet.
Kapcsolódó cikkeink
Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >A Z-generációnak fejlesztett készételeket a Bonduelle
A növényi alapú termékeiről ismert Bonduelle a Lunch Bowls márka…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat
2025. februárban a fogyasztói árak átlagosan 5,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >NGM: harcolunk az indokolatlan áremelések ellen
A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy a családok pénze többet…
Tovább olvasom >Újabb kellemetlen inflációs meglepetés
A várt kisebb lassulással szemben tovább emelkedett az infláció februárban…
Tovább olvasom >