Emelné az egészségtelen élelmiszerekre kivetett adót a brit Danone vezetője az elhízás visszaszorítása érdekében
A Danone vezetője arra kérte a brit kormány minisztereit, hogy az elhízás elleni küzdelem érdekében vezessenek be magasabb adót a magas zsír-, só- és cukortartalmú (HFSS) termékekre.
Az Observer beszámolója szerint az Actimel joghurtot is forgalmazó tejipari márka kormányzati beavatkozást sürget annak érdekében, hogy a fogyasztók egészségesebb termékekhez juthassanak.
Ez az első alkalom, hogy egy nagy élelmiszeripari vállalat kormányzati fellépést sürget az elhízás növekvő aránya miatt.
A jelenlegi szabályozás szerint a legtöbb élelmiszer – a jégkrém, az üdítőitalok és egyes kekszek kivételével – mentesül az általános forgalmi adó alól.
A Danone nem szeretné, ha a bevásárlás költségei összességében emelkednének, de úgy véli, hogy érdemes lenne megvizsgálni, adókkal nem lehet-e jobban támogatni az egészségesebb termékeket, és ezzel egyidejűleg nagyobb adót kivetni a HFSS-árucikkekre.
A kormány jelezte, hogy már korlátozta az egészségtelen élelmiszerek szupermarketekben való kihelyezését, és idén októberben szabályozni fogja az „egyet vesz, kettő kap” ajánlatokhoz hasonlókat.
Az ötven szupermarketben elindított HFSS-termékekre vonatkozó, közelgő korlátozásokat vizsgáló kísérletek az eladások visszaesését mutatták.
A Reapp kiskereskedelmi technológiai megoldással végzett kutatás megállapította, hogy a keksz és a hűtött termékek kategóriájában a nem HFSS-termékek értékesítése 20%-kal visszaesett a kísérletben résztvevő üzletekben a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Food and Drink Federation (Élelmiszer- és Italszövetség – FDF) szóvivője nyilatkozata szerint „az élelmiszer- és italgyártók elkötelezettek az élelmiszerek és italok tápértékprofiljának javítása mellett. Egy az élelmiszergyártókra esetlegesen kivetett további adó nem segíti őket az újratervezésben, csak tovább növeli az amúgy is rájuk nehezedő pénzügyi terheket”.
Korábban a Tesco szólította fel a kormányt a kiskereskedőkkel és beszállítókkal közösen arra, hogy tegyen „érdemi” lépéseket a gyermekkori elhízás visszaszorítása érdekében, korlátozva a kisgyermekek magas zsír-, só-, és cukortartalmú termékeknek való marketingkitettségét, és az üzletekben szorgalmazva a kötelező címkézést.
Kapcsolódó cikkeink
Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >Többségi részesedést szerzett a Danone a növényi alapú Kate Farmsban
Bejelentette a francia Danone, hogy többségi részesedést vásárol az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >