Emelné az egészségtelen élelmiszerekre kivetett adót a brit Danone vezetője az elhízás visszaszorítása érdekében
A Danone vezetője arra kérte a brit kormány minisztereit, hogy az elhízás elleni küzdelem érdekében vezessenek be magasabb adót a magas zsír-, só- és cukortartalmú (HFSS) termékekre.
Az Observer beszámolója szerint az Actimel joghurtot is forgalmazó tejipari márka kormányzati beavatkozást sürget annak érdekében, hogy a fogyasztók egészségesebb termékekhez juthassanak.
Ez az első alkalom, hogy egy nagy élelmiszeripari vállalat kormányzati fellépést sürget az elhízás növekvő aránya miatt.
A jelenlegi szabályozás szerint a legtöbb élelmiszer – a jégkrém, az üdítőitalok és egyes kekszek kivételével – mentesül az általános forgalmi adó alól.
A Danone nem szeretné, ha a bevásárlás költségei összességében emelkednének, de úgy véli, hogy érdemes lenne megvizsgálni, adókkal nem lehet-e jobban támogatni az egészségesebb termékeket, és ezzel egyidejűleg nagyobb adót kivetni a HFSS-árucikkekre.
A kormány jelezte, hogy már korlátozta az egészségtelen élelmiszerek szupermarketekben való kihelyezését, és idén októberben szabályozni fogja az „egyet vesz, kettő kap” ajánlatokhoz hasonlókat.
Az ötven szupermarketben elindított HFSS-termékekre vonatkozó, közelgő korlátozásokat vizsgáló kísérletek az eladások visszaesését mutatták.
A Reapp kiskereskedelmi technológiai megoldással végzett kutatás megállapította, hogy a keksz és a hűtött termékek kategóriájában a nem HFSS-termékek értékesítése 20%-kal visszaesett a kísérletben résztvevő üzletekben a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Food and Drink Federation (Élelmiszer- és Italszövetség – FDF) szóvivője nyilatkozata szerint „az élelmiszer- és italgyártók elkötelezettek az élelmiszerek és italok tápértékprofiljának javítása mellett. Egy az élelmiszergyártókra esetlegesen kivetett további adó nem segíti őket az újratervezésben, csak tovább növeli az amúgy is rájuk nehezedő pénzügyi terheket”.
Korábban a Tesco szólította fel a kormányt a kiskereskedőkkel és beszállítókkal közösen arra, hogy tegyen „érdemi” lépéseket a gyermekkori elhízás visszaszorítása érdekében, korlátozva a kisgyermekek magas zsír-, só-, és cukortartalmú termékeknek való marketingkitettségét, és az üzletekben szorgalmazva a kötelező címkézést.
Kapcsolódó cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >4 millió fontot költ a brit Tesco iskolai zöldség- és gyümölcsprogramjára
A brit Tesco 4 millió fontot költ új programjára, amely…
Tovább olvasom >Új egészségügyi szolgáltatásokat kínál vásárlóinak a brit Tesco
A Tesco az Egyesült Királyság vezető egészségügyi szolgáltatóival együttműködve teszi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >