Emelné az egészségtelen élelmiszerekre kivetett adót a brit Danone vezetője az elhízás visszaszorítása érdekében
A Danone vezetője arra kérte a brit kormány minisztereit, hogy az elhízás elleni küzdelem érdekében vezessenek be magasabb adót a magas zsír-, só- és cukortartalmú (HFSS) termékekre.
Az Observer beszámolója szerint az Actimel joghurtot is forgalmazó tejipari márka kormányzati beavatkozást sürget annak érdekében, hogy a fogyasztók egészségesebb termékekhez juthassanak.
Ez az első alkalom, hogy egy nagy élelmiszeripari vállalat kormányzati fellépést sürget az elhízás növekvő aránya miatt.
A jelenlegi szabályozás szerint a legtöbb élelmiszer – a jégkrém, az üdítőitalok és egyes kekszek kivételével – mentesül az általános forgalmi adó alól.
A Danone nem szeretné, ha a bevásárlás költségei összességében emelkednének, de úgy véli, hogy érdemes lenne megvizsgálni, adókkal nem lehet-e jobban támogatni az egészségesebb termékeket, és ezzel egyidejűleg nagyobb adót kivetni a HFSS-árucikkekre.
A kormány jelezte, hogy már korlátozta az egészségtelen élelmiszerek szupermarketekben való kihelyezését, és idén októberben szabályozni fogja az „egyet vesz, kettő kap” ajánlatokhoz hasonlókat.
Az ötven szupermarketben elindított HFSS-termékekre vonatkozó, közelgő korlátozásokat vizsgáló kísérletek az eladások visszaesését mutatták.
A Reapp kiskereskedelmi technológiai megoldással végzett kutatás megállapította, hogy a keksz és a hűtött termékek kategóriájában a nem HFSS-termékek értékesítése 20%-kal visszaesett a kísérletben résztvevő üzletekben a tavalyi év azonos időszakához képest.
A Food and Drink Federation (Élelmiszer- és Italszövetség – FDF) szóvivője nyilatkozata szerint „az élelmiszer- és italgyártók elkötelezettek az élelmiszerek és italok tápértékprofiljának javítása mellett. Egy az élelmiszergyártókra esetlegesen kivetett további adó nem segíti őket az újratervezésben, csak tovább növeli az amúgy is rájuk nehezedő pénzügyi terheket”.
Korábban a Tesco szólította fel a kormányt a kiskereskedőkkel és beszállítókkal közösen arra, hogy tegyen „érdemi” lépéseket a gyermekkori elhízás visszaszorítása érdekében, korlátozva a kisgyermekek magas zsír-, só-, és cukortartalmú termékeknek való marketingkitettségét, és az üzletekben szorgalmazva a kötelező címkézést.
Kapcsolódó cikkeink
Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >Az ifjú teniszcsillag, Carlos Alcaraz a Danone új márkanagykövete
Globális márkanagykövetként az ifjú spanyol teniszsztár, Carlos Alcaraz segíti az…
Tovább olvasom >Megvette a Danone a belga The Akkermansia Company-t
A Danone meg nem nevezett összegért vásárolta meg a bélflóra-egészség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >