Emelkedtek a húsárak az EU-ban, kivéve a baromfi
Az Európai Unióban 2024 februárjában általánosságban emelkedtek a húsárak az előző évhez képest, kivéve a baromfihúst, ami 1,6 százalékkal olcsóbb lett. Az árak legnagyobb növekedése a sertéshús esetében következett be, melynek ára 5,7 százalékkal emelkedett. Ezt követte a bárány- és kecskehús (4,5 százalék), valamint a marha- és borjúhús (3 százalék) árnövekedése. A húsok éves inflációs rátája az elmúlt három évben változatos képet mutatott, de a legmagasabb arányt 2023 februárjában regisztrálták, amikor az ár 17,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
Az Agrárgazdasági Intézet januári közleménye szerint azonban a friss csirkehúsok feldolgozói értékesítési árai 10 és 25 százalék között csökkentek, a vágócsirke ára több mint 20 százalékkal lett olcsóbb, a vágómarha ára majdnem 24 százalékkal esett vissza, míg a nyers sertéshús kiskereskedelmi ára mintegy 10 százalékkal drágult.
Az EU-s árak alakulását vizsgálva Bulgáriában, Romániában és Horvátországban volt a legrosszabb a helyzet, míg Csehországban, Finnországban és Dániában csökkentek a húsárak. A legnagyobb növekedést Bulgáriában regisztrálták (8,2 százalék), míg a legnagyobb csökkenést Dániában észlelték (0,6 százalék).
Összességében az árak ingadozása és az áremelkedés folyamatos figyelést igényel az élelmiszeriparban, különösen a húságazatban, mivel az árváltozások jelentős hatást gyakorolhatnak mind a fogyasztókra, mind a termelőkre.
Kapcsolódó cikkeink
Bukarest engedélyhez köti a tojás és baromfihús importját Ukrajnából
Románia a tojást és baromfihúst is felveszi azon élelmiszeripari termékek…
Tovább olvasom >A csirkemell ára 11 százalékkal alacsonyabb az egy évvel ezelőttinél
A KSH adatai alapján Magyarország baromfihúsexportja 2,5 százalékkal 106 ezer…
Tovább olvasom >Rengeteg az import hús a magyar polcokon
Magyarország élőmarha- és sertéshús-piacán komoly változások figyelhetők meg 2024-ben: miközben…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Út a gazdasági semlegességhez” – keleti vagy nyugati nyitás?
A kormányzat gazdasági stratégiájának és kommunikációjának lassan 15 éve fontos…
Tovább olvasom >Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >