Emelkedtek a húsárak az EU-ban, kivéve a baromfi
Az Európai Unióban 2024 februárjában általánosságban emelkedtek a húsárak az előző évhez képest, kivéve a baromfihúst, ami 1,6 százalékkal olcsóbb lett. Az árak legnagyobb növekedése a sertéshús esetében következett be, melynek ára 5,7 százalékkal emelkedett. Ezt követte a bárány- és kecskehús (4,5 százalék), valamint a marha- és borjúhús (3 százalék) árnövekedése. A húsok éves inflációs rátája az elmúlt három évben változatos képet mutatott, de a legmagasabb arányt 2023 februárjában regisztrálták, amikor az ár 17,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
Az Agrárgazdasági Intézet januári közleménye szerint azonban a friss csirkehúsok feldolgozói értékesítési árai 10 és 25 százalék között csökkentek, a vágócsirke ára több mint 20 százalékkal lett olcsóbb, a vágómarha ára majdnem 24 százalékkal esett vissza, míg a nyers sertéshús kiskereskedelmi ára mintegy 10 százalékkal drágult.
Az EU-s árak alakulását vizsgálva Bulgáriában, Romániában és Horvátországban volt a legrosszabb a helyzet, míg Csehországban, Finnországban és Dániában csökkentek a húsárak. A legnagyobb növekedést Bulgáriában regisztrálták (8,2 százalék), míg a legnagyobb csökkenést Dániában észlelték (0,6 százalék).
Összességében az árak ingadozása és az áremelkedés folyamatos figyelést igényel az élelmiszeriparban, különösen a húságazatban, mivel az árváltozások jelentős hatást gyakorolhatnak mind a fogyasztókra, mind a termelőkre.
Kapcsolódó cikkeink
Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >Csemői kistermelői húsüzemet záratott be a Nébih
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot jelentő higiéniai és dokumentációs hiányosság miatt felfüggesztette…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >