Emelkedtek a húsárak az EU-ban, kivéve a baromfi
Az Európai Unióban 2024 februárjában általánosságban emelkedtek a húsárak az előző évhez képest, kivéve a baromfihúst, ami 1,6 százalékkal olcsóbb lett. Az árak legnagyobb növekedése a sertéshús esetében következett be, melynek ára 5,7 százalékkal emelkedett. Ezt követte a bárány- és kecskehús (4,5 százalék), valamint a marha- és borjúhús (3 százalék) árnövekedése. A húsok éves inflációs rátája az elmúlt három évben változatos képet mutatott, de a legmagasabb arányt 2023 februárjában regisztrálták, amikor az ár 17,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
Az Agrárgazdasági Intézet januári közleménye szerint azonban a friss csirkehúsok feldolgozói értékesítési árai 10 és 25 százalék között csökkentek, a vágócsirke ára több mint 20 százalékkal lett olcsóbb, a vágómarha ára majdnem 24 százalékkal esett vissza, míg a nyers sertéshús kiskereskedelmi ára mintegy 10 százalékkal drágult.
Az EU-s árak alakulását vizsgálva Bulgáriában, Romániában és Horvátországban volt a legrosszabb a helyzet, míg Csehországban, Finnországban és Dániában csökkentek a húsárak. A legnagyobb növekedést Bulgáriában regisztrálták (8,2 százalék), míg a legnagyobb csökkenést Dániában észlelték (0,6 százalék).
Összességében az árak ingadozása és az áremelkedés folyamatos figyelést igényel az élelmiszeriparban, különösen a húságazatban, mivel az árváltozások jelentős hatást gyakorolhatnak mind a fogyasztókra, mind a termelőkre.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldség drágábban, mint hús? – Megfordult a világ az élelmiszerpiacon
Miközben évtizedekkel ezelőtt a zöldség volt az olcsó alternatíva a…
Tovább olvasom >Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >