Emelkedtek a húsárak az EU-ban, kivéve a baromfi
Az Európai Unióban 2024 februárjában általánosságban emelkedtek a húsárak az előző évhez képest, kivéve a baromfihúst, ami 1,6 százalékkal olcsóbb lett. Az árak legnagyobb növekedése a sertéshús esetében következett be, melynek ára 5,7 százalékkal emelkedett. Ezt követte a bárány- és kecskehús (4,5 százalék), valamint a marha- és borjúhús (3 százalék) árnövekedése. A húsok éves inflációs rátája az elmúlt három évben változatos képet mutatott, de a legmagasabb arányt 2023 februárjában regisztrálták, amikor az ár 17,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában.
Az Agrárgazdasági Intézet januári közleménye szerint azonban a friss csirkehúsok feldolgozói értékesítési árai 10 és 25 százalék között csökkentek, a vágócsirke ára több mint 20 százalékkal lett olcsóbb, a vágómarha ára majdnem 24 százalékkal esett vissza, míg a nyers sertéshús kiskereskedelmi ára mintegy 10 százalékkal drágult.
Az EU-s árak alakulását vizsgálva Bulgáriában, Romániában és Horvátországban volt a legrosszabb a helyzet, míg Csehországban, Finnországban és Dániában csökkentek a húsárak. A legnagyobb növekedést Bulgáriában regisztrálták (8,2 százalék), míg a legnagyobb csökkenést Dániában észlelték (0,6 százalék).
Összességében az árak ingadozása és az áremelkedés folyamatos figyelést igényel az élelmiszeriparban, különösen a húságazatban, mivel az árváltozások jelentős hatást gyakorolhatnak mind a fogyasztókra, mind a termelőkre.
Kapcsolódó cikkeink
Egy év alatt 40 százalékkal több húst vettek a Kifli vásárlói
Folyamatosan emelkedik halak iránti kereslet, az elmúlt évben 27 százalékkal…
Tovább olvasom >A laborhús jövője: fenntartható alternatíva vagy piaci kihívás?
A laborhús olyan sejttenyésztéses technológiával előállított hús, amelyet élő állatok…
Tovább olvasom >Hús, tej, tojás? Így válthatók ki növényi alapú termékekkel
Folyamatosan nő a növényi alapú termékek népszerűsége, ma már a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >