Emelkedő árbevételről számolt be a Carrefour
A vártnál nagyobb mértékben emelkedett a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele az idei harmadik negyedévben, főleg az európai eladások bővülésének köszönhetően.
A honlapján pénteken közzétett adatok szerint a világ második legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának árbevétele 2,2 százalékkal, 21,54 milliárd euróra növekedett a szeptember végéig tartó három hónapban éves összevetésben. Elemzők 21,46 milliárd eurót vártak.
Az üzemanyag- és árfolyamhatást nem számolva a bevételek 4,2 százalékkal emelkedtek az előző negyedévi 2,2 százalékos bővülés után.
A Carrefour értékesítési bevételének 47 százaléka származott Franciaországból, ahol 2,3 százalékos növekedést tudtak elérni.
Erős negyedévet tudhat maga mögött Spanyolországban (+4,6 százalék), Olaszországban (+5,9 százalék) és Brazíliában (+7,4 százalék) is. Az eladásokban 8 százalékos részesedéssel bíró Kínában viszont a gyenge kereslet miatt 11,2 százalékkal csökkent az árbevétel.
Az idei év első kilenc hónapjában a Carrefour eladásai éves összehasonlításban 4,1 százalékkal 63,86 milliárd euróra emelkedtek. Franciaországban 2,8, a külföldi piacokon pedig 5,2 százalékkal növekedett az árbevétel.
A Carrefour bevételei azután indultak növekedésnek, hogy 2012-ben Georges Plassat átvette az irányítást és új üzleti modellt dolgozott ki. Így a francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát, felújította régi hipermarketjeit és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek.
A nyereségről nem közöltek adatokat, de piaci elemzők arra számítanak, hogy a Carrefour adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) idén 2,45 milliárd euróra rúg majd. Pierre-Jean Sivignon, a Carrefour pénzügyi igazgatója jelezte, hogy nincs ellenére ez az előrejelzés.
A kedvező eredményeknek köszönhetően a Carrefour árfolyama 4,91 százalékos emelkedésben, 28,52 eurón állt péntek délelőtt a párizsi tőzsdén, amivel messze a nap nyertese. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >