Emelkedő árbevételről számolt be a Carrefour
A vártnál nagyobb mértékben emelkedett a legnagyobb európai kiskereskedelmi lánc, a francia Carrefour árbevétele az idei harmadik negyedévben, főleg az európai eladások bővülésének köszönhetően.
A honlapján pénteken közzétett adatok szerint a világ második legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának árbevétele 2,2 százalékkal, 21,54 milliárd euróra növekedett a szeptember végéig tartó három hónapban éves összevetésben. Elemzők 21,46 milliárd eurót vártak.
Az üzemanyag- és árfolyamhatást nem számolva a bevételek 4,2 százalékkal emelkedtek az előző negyedévi 2,2 százalékos bővülés után.
A Carrefour értékesítési bevételének 47 százaléka származott Franciaországból, ahol 2,3 százalékos növekedést tudtak elérni.
Erős negyedévet tudhat maga mögött Spanyolországban (+4,6 százalék), Olaszországban (+5,9 százalék) és Brazíliában (+7,4 százalék) is. Az eladásokban 8 százalékos részesedéssel bíró Kínában viszont a gyenge kereslet miatt 11,2 százalékkal csökkent az árbevétel.
Az idei év első kilenc hónapjában a Carrefour eladásai éves összehasonlításban 4,1 százalékkal 63,86 milliárd euróra emelkedtek. Franciaországban 2,8, a külföldi piacokon pedig 5,2 százalékkal növekedett az árbevétel.
A Carrefour bevételei azután indultak növekedésnek, hogy 2012-ben Georges Plassat átvette az irányítást és új üzleti modellt dolgozott ki. Így a francia üzletlánc alkalmazkodott a fogyasztói trendekhez, miszerint a vásárlók a helyi üzletekben történő, illetve online bevásárlást részesítik előnyben a hipermarketekkel szemben. A Carrefour csökkentette árait, egyszerűsítette a termékskálát, felújította régi hipermarketjeit és nagyobb önállóságot biztosított az üzletvezetőknek.
A nyereségről nem közöltek adatokat, de piaci elemzők arra számítanak, hogy a Carrefour adó- és kamatfizetés előtti eredménye (EBIT) idén 2,45 milliárd euróra rúg majd. Pierre-Jean Sivignon, a Carrefour pénzügyi igazgatója jelezte, hogy nincs ellenére ez az előrejelzés.
A kedvező eredményeknek köszönhetően a Carrefour árfolyama 4,91 százalékos emelkedésben, 28,52 eurón állt péntek délelőtt a párizsi tőzsdén, amivel messze a nap nyertese. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >Pisztáciás offenzívát indít a Carrefour Polska
Jelentősen bővíti pisztáciás termékkínálatát a Carrefour Polska, több mint 100…
Tovább olvasom >25 üzletet zár be az Alcampo Spanyolországban
Az Auchan spanyol leányvállalata, az Alcampo bejelentette, hogy átszervezési programja…
Tovább olvasom >További cikkeink
860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a válság a Pápai Hús Kft.-nél, miközben a versenytársak növekednek
Súlyos veszteséggel zárta a 2024-es évet a Pápai Hús Kft.,…
Tovább olvasom >