Emelkedik a tálcás készételek kedveltsége
A zöldségkonzerv-kategória mennyiségben stagnál, értékben kissé növekszik, míg a húskonzervek tekintetében egyértelműen szűkülő piacról beszélhetünk. Ennek hátterében a kereslet eltolódása áll a frissáruk irányába, emellett emelkedő fogyasztói árakat és a kedvezőtlen gazdasági helyzetben vásárlásaikat visszafogó fogyasztói attitűdöt is érzékelünk.A convenience termékek esetében is egyre nagyobb szerepet kap a polci ár. A másik két legmeghatározóbb vásárlást befolyásoló tényező itt a finom íz és a gyors megoldás.
A készételek és egyéb húskonzervek tekintetében az erős konkurenciaharc következtében a gyártók arra kénys zerülnek, hogy olcsóbb ételeket állítsanak elő, amelyet a húsadagok csökkentésével, a minőség és a tartalom egyszerűsítésével érnek el.
A márkázott húskonzervek mellett egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a kereskedelmi márkák, amelyek olcsó árukon kívül csomagolás tekintetében is egyre inkább hasonlítanak a márkás termékekre. Beltartalmukat tekintve azonban jelentős eltérések tapasztalhatók.
Az egészségtudatosság kedvezőtlenül hat a fémdobozos konzervekre, mivel a fogyasztók többsége – tévesen – azt gondolja, hogy ezek még mindig tele vannak különböző tartósítószerekkel, adalék anyagokkal. Ugyanakkor emelkedik az olyan modernebb csomagolási módszerek kedveltsége, mint az alutálca vagy a műanyag tálcás mikrózható készételek.
Az újszerű csomagolások kifejlesztése jelenti egyben az egyik fő innovációs irányt is, emellett elsősorban a különböző adalék anyagok és génmódosított összetevők kiváltása a cégek fő törekvése. A Globus Konzervipari Zrt. is tesz erőfeszítéseket ez utóbbi érdekében. Továbbá tervezzük, hogy a termékek csomagolásain a kalóriatáblázatban az úgynevezett GDA napi javasolt bevitelt is feltüntetjük, amellyel a tudatosabb vásárlóink részére kívánunk pluszinformációt adni.
Az elmúlt időszak legfontosabb újítása cégünknél, hogy termékeink teljesen új, sokkal modernebb csomagolást kaptak, ezen belül a készétel-termékcsaládunk dobozformátuma is változott.
Az esztétikumon túl az új, nyakbehúzott konzervdobozok sokkal praktikusabban és stabilabban pakolhatók egymásra, hiszen egymásba illeszkednek, nem csúszkálnak többé, ha egymásra helyezzük őket. A készételeink doboza pedig praktikusabban kezelhető, kisebb átmérőjű, és ezáltal könnyebben kézbe vehető.
Botta Diána a Globus Zrt. trade marketing menedzsere
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >