Emelkedik a nők aránya a német vállalatok vezetésében
Öt év alatt megduplázódott és meghaladta a 10 százalékot a nők aránya a frankfurti tőzsdén jegyzett német vállalatok vezetésében egy pénteken ismertetett kimutatás szerint.
Az EY nemzetközi tanácsadó társaság összeállítása alapján a 160 vezető német tőzsdei társaság kétharmadánál továbbra is csak férfiak vannak az igazgatóságban, és a többi cégnél is igen ritkán fordulnak elő nők a felső vezetésben.
Így a 697 igazgatósági pozícióból 633 jut a férfiaknak, és mindössze 64 a nőknek, ami csupán 11 százalékot jelent.
Azonban az adatok azt is mutatják, hogy a nők aránya bőven megduplázódott az öt évvel ezelőtti 5 százalékhoz képest, és várhatóan tovább emelkedik majd. Viszont ha az ütem változatlan marad, az egyharmados arányt is csak 2048-ig érik el.
A nők leginkább a legnagyobb piaci tőkeértékű német cégek DAX-30 indexében jegyzett vállalkozások körében törtek elő, ezen társaságok 77 százalékánál van legalább egy nő az igazgatóságban, és átlagosan minden hetedik igazgatósági tag nő. A középvállalati szektor tőzsdei cégeinek MDax és SDax indexében szereplő vállalatoknál jóval alacsonyabb az arányuk.
Vezérigazgatóként csupán öt nő dolgozik. A DAX-30 indexben jegyzett SAP, a legnagyobb európai szoftvercég az első, amelynél nő került ilyen pozícióba. Azonban a tisztséget megosztották, így a vállalatot egy nő és egy férfi – Jennifer Morgan és Christian Klein – vezeti közösen, egyaránt társ-vezérigazgatói tisztségben.
A felső vezetésbe bejutott nők legnagyobb csoportja, 30 százaléka ügyvezető igazgatóként dolgozik, utánuk 22-22 százalékos részaránnyal a személyzeti igazgatók és a pénzügyi igazgatók következnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >