Emelkedik a nők aránya a német vállalatok vezetésében
Öt év alatt megduplázódott és meghaladta a 10 százalékot a nők aránya a frankfurti tőzsdén jegyzett német vállalatok vezetésében egy pénteken ismertetett kimutatás szerint.
Az EY nemzetközi tanácsadó társaság összeállítása alapján a 160 vezető német tőzsdei társaság kétharmadánál továbbra is csak férfiak vannak az igazgatóságban, és a többi cégnél is igen ritkán fordulnak elő nők a felső vezetésben.
Így a 697 igazgatósági pozícióból 633 jut a férfiaknak, és mindössze 64 a nőknek, ami csupán 11 százalékot jelent.
Azonban az adatok azt is mutatják, hogy a nők aránya bőven megduplázódott az öt évvel ezelőtti 5 százalékhoz képest, és várhatóan tovább emelkedik majd. Viszont ha az ütem változatlan marad, az egyharmados arányt is csak 2048-ig érik el.
A nők leginkább a legnagyobb piaci tőkeértékű német cégek DAX-30 indexében jegyzett vállalkozások körében törtek elő, ezen társaságok 77 százalékánál van legalább egy nő az igazgatóságban, és átlagosan minden hetedik igazgatósági tag nő. A középvállalati szektor tőzsdei cégeinek MDax és SDax indexében szereplő vállalatoknál jóval alacsonyabb az arányuk.
Vezérigazgatóként csupán öt nő dolgozik. A DAX-30 indexben jegyzett SAP, a legnagyobb európai szoftvercég az első, amelynél nő került ilyen pozícióba. Azonban a tisztséget megosztották, így a vállalatot egy nő és egy férfi – Jennifer Morgan és Christian Klein – vezeti közösen, egyaránt társ-vezérigazgatói tisztségben.
A felső vezetésbe bejutott nők legnagyobb csoportja, 30 százaléka ügyvezető igazgatóként dolgozik, utánuk 22-22 százalékos részaránnyal a személyzeti igazgatók és a pénzügyi igazgatók következnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >