Emelkedik a nők aránya a német vállalatok vezetésében
Öt év alatt megduplázódott és meghaladta a 10 százalékot a nők aránya a frankfurti tőzsdén jegyzett német vállalatok vezetésében egy pénteken ismertetett kimutatás szerint.
Az EY nemzetközi tanácsadó társaság összeállítása alapján a 160 vezető német tőzsdei társaság kétharmadánál továbbra is csak férfiak vannak az igazgatóságban, és a többi cégnél is igen ritkán fordulnak elő nők a felső vezetésben.
Így a 697 igazgatósági pozícióból 633 jut a férfiaknak, és mindössze 64 a nőknek, ami csupán 11 százalékot jelent.
Azonban az adatok azt is mutatják, hogy a nők aránya bőven megduplázódott az öt évvel ezelőtti 5 százalékhoz képest, és várhatóan tovább emelkedik majd. Viszont ha az ütem változatlan marad, az egyharmados arányt is csak 2048-ig érik el.
A nők leginkább a legnagyobb piaci tőkeértékű német cégek DAX-30 indexében jegyzett vállalkozások körében törtek elő, ezen társaságok 77 százalékánál van legalább egy nő az igazgatóságban, és átlagosan minden hetedik igazgatósági tag nő. A középvállalati szektor tőzsdei cégeinek MDax és SDax indexében szereplő vállalatoknál jóval alacsonyabb az arányuk.
Vezérigazgatóként csupán öt nő dolgozik. A DAX-30 indexben jegyzett SAP, a legnagyobb európai szoftvercég az első, amelynél nő került ilyen pozícióba. Azonban a tisztséget megosztották, így a vállalatot egy nő és egy férfi – Jennifer Morgan és Christian Klein – vezeti közösen, egyaránt társ-vezérigazgatói tisztségben.
A felső vezetésbe bejutott nők legnagyobb csoportja, 30 százaléka ügyvezető igazgatóként dolgozik, utánuk 22-22 százalékos részaránnyal a személyzeti igazgatók és a pénzügyi igazgatók következnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Így alakítja át a munkaerőpiacot az AI-alapú keresés
Az elmúlt években alapvetően változtak meg az emberek információkeresési szokásai:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >