Emelkedik a kis üzletek piacrésze

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 03. 09:48

Az energia- és sportital éves piaca 15 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két év során. 2013. február–2014. január között értékben 4 százalékkal többet, mennyiség szempontjából 1 százalékkal kevesebbet adtak el az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.

Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez:

Az energia- és sportitalok – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése (százalékban)

Szegmens

2012. február–
2013. január

2013. február–
2014. január

2500 négyzet-
méternél nagyobb
27 27
401–2500 nm 26 25
201–400 nm 8 8
51–200 nm 20 22
50 nm és kisebb 19 18

Forrás: Nielsen

Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2013. február–2014. januárban, addig az energia- és sportital mutatója 48 százalék. Ez 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.

A kereskedelmi márkák gyorsan felfutottak korábban. Tavaly azonban némileg csökkent a súlyuk. A kategória értékben mért eladásából 2013. február–2014. január során a gyártói márkák 87 százalékkal részesedtek; ez azonos az egy évvel korábbi hasonló időszakkal.

Kapcsolódó cikkeink