Emelkedik a kis üzletek piacrésze
Az energia- és sportital éves piaca 15 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két év során. 2013. február–2014. január között értékben 4 százalékkal többet, mennyiség szempontjából 1 százalékkal kevesebbet adtak el az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.
Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez:
Az energia- és sportitalok – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése (százalékban)
Szegmens |
2012. február–
|
2013. február–
|
2500 négyzet- méternél nagyobb |
27 | 27 |
401–2500 nm | 26 | 25 |
201–400 nm | 8 | 8 |
51–200 nm | 20 | 22 |
50 nm és kisebb | 19 | 18 |
Forrás: Nielsen
Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2013. február–2014. januárban, addig az energia- és sportital mutatója 48 százalék. Ez 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A kereskedelmi márkák gyorsan felfutottak korábban. Tavaly azonban némileg csökkent a súlyuk. A kategória értékben mért eladásából 2013. február–2014. január során a gyártói márkák 87 százalékkal részesedtek; ez azonos az egy évvel korábbi hasonló időszakkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >