Emelkedik a kis üzletek piacrésze
Az energia- és sportital éves piaca 15 milliárd forint felett mozgott a legutóbbi két év során. 2013. február–2014. január között értékben 4 százalékkal többet, mennyiség szempontjából 1 százalékkal kevesebbet adtak el az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kereskedelmi Indexe.
Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy eladásukban viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia némi növekedést jelez:
Az energia- és sportitalok – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok részesedése (százalékban)
Szegmens |
2012. február–
|
2013. február–
|
2500 négyzet- méternél nagyobb |
27 | 27 |
401–2500 nm | 26 | 25 |
201–400 nm | 8 | 8 |
51–200 nm | 20 | 22 |
50 nm és kisebb | 19 | 18 |
Forrás: Nielsen
Amíg ugyanis a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre átlag 35 százalék jutott 2013. február–2014. januárban, addig az energia- és sportital mutatója 48 százalék. Ez 1 százalékponttal több, mint egy évvel korábban.
A kereskedelmi márkák gyorsan felfutottak korábban. Tavaly azonban némileg csökkent a súlyuk. A kategória értékben mért eladásából 2013. február–2014. január során a gyártói márkák 87 százalékkal részesedtek; ez azonos az egy évvel korábbi hasonló időszakkal.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >