Emelkedhet a tejár az év második felében
Január első napjaiban mintegy 11 százalékkal lett olcsóbb a boltokban az UHT és az ESL tej a Tej Terméktanács felmérése szerint – mondta az InfoRádiónak a szervezet elnöke, Istvánfalvi Miklós. Az áfacsökkentésnek köszönhető alacsony árak azonban csak néhány hónapig maradnak.
Január 2-től vizsgálják a boltokban a tartós tej literárát a Tej Terméktanács munkatársai, és ha nem is jutottak el minden boltba, a nagy áruházláncak többségénél látják az árcsökkenést.
„Az ESL és az UHT tejek ára mintegy 11 százalékkal csökkent” – fordította a változást a számok nyelvére Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács elnöke. Jellemzően az 1,5 százalékos tejeket vizsgálták.
Korábban, amikor az áfacsökkentés hatását kutatták, bekérték a nagyáruházak írásos nyilatkozatát arra vonatkozólag, hogy ezt az árcsökkentést tovább fogják adni a vásárlóknak. „Úgy látjuk, hogy ez megtörtént” – fogalmazott.
A későbbiekben több dolog miatt is emelkedhet az ár:
A fuvarozók közben jelezték, kénytelenek lesznek árat emelni, és a szektor bérköltségei is változnak. Ezt kommentálva Istvánfalvi elmondta, valóban befolyással vannak ezek a tényezők az árképzésre: „Ezek piaci folyamatok. Akkor is azt mondom, az áfacsökkentés érzékelhető marad. Legfeljebb a polcárakon nem lesz akkora csökkenés.”
A belátható időn belül, körülbelül az első három hónapban, az UHT és az ESL tejek alacsony ára megmaradhat, ezt követően viszont bizonyára egy „nem csökkenő tendencia” lesz érzékelhető, „az év második felében emelkedésre lehet számítani”. (infostart.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Innovációk napja idén már negyedszer
Ismét megrendezésre került a Trade magazin által 2021-ben életre hívott…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >