Emelkedett a Conference Board átfogó amerikai gazdasági mutatójának értéke júliusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a Conference Board gazdasági kutatóintézet átfogó amerikai gazdasági mutatójának értéke júliusban.
Az intézet csütörtökön kiadott jelentése szerint a tíz makrogazdasági mutatót összegző indikátor (Leading Economic Index/LEI) értéke 0,9 százalékkal 116 pontra emelkedett. Elemzők valamivel kisebb ütemre, 0,8 százalékos emelkedésre számítottak a júniusi 0,5 százalékos növekedés után.
A LEI 100 pontos értéke a 2016-os helyzetet tükrözi.
A jelenlegi helyzet megítélését tükröző almutató értéke 0,6 százalékkal 105,6 pontra nőtt a júniusi 0,4 százalékos és a májusi 0,1 százalékos emelkedés után. A jövőbeni várakozásokat mutató alindex 0,6 százalékkal 106,5 pontra javult a júniusi stagnálást és a májusi 0,8 százalékos erősödést követően.
Az átfogó index ismét erőteljesen nőtt júliusban az összes részindex emelkedett – mutatott rá Ataman Ozyildirim, a Conference Board kutatási igazgatója. Hozzátette: a Conference Board azzal számol, hogy idén 6 százalékkal nő az amerikai hazai össztermék (GDP), jövőre pedig 4 százalékos bővülés várható. Egy hónapja a Conference Board nagyobb, 6,6 százalékos idei, és szerényebb, 3,8 százalékos jövő évi amerikai gazdasági növekedéssel számolt.
A hatvan ország mintegy 1200 gazdálkodó szervezetét felölelő Conference Board gazdaságkutató nonprofit társaság több makrogazdasági mutató figyelembe vételével állítja össze LEI-mutatóit, amelyek a tapasztalatok szerint nagy pontossággal jelzik előre a gazdasági ciklusok alakulását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >