Emelkedett a Conference Board átfogó amerikai gazdasági mutatójának értéke
Emelkedett a Conference Board gazdasági kutatóintézet átfogó amerikai gazdasági mutatójának értéke februárban is.
Az intézet jelentése szerint a tíz makrogazdasági mutatót összegző indikátor (Leading Economic Index/LEI) értéke 0,2 százalékkal 110,5 pontra nőtt. Elemzők valamivel erősebb ütemre, 0,3 százalékos emelkedésre számítottak az előző hónapban mért 0,5 százalékos növekedés után.
A LEI 100 pontos értéke a 2016-os helyzetet tükrözi.
A jelenlegi helyzet megítélését tükröző almutató értéke 0,1 százalékkal 103,0 pontra csökkent a januári 0,2 százalékos növekedés után. A jövőbeni várakozásokat mutató alindex viszont 0,2 százalékkal 104,5 pontra emelkedett az előző havi 2,3 százalékos csökkenés után.
Az átfogó index februárban is emelkedett, ami azt jelezheti, hogy a tavalyi második félév után idén folytatódik a gazdasági növekedés – mutatott rá Ataman Ozyildirim, a Conference Board kutatási igazgatója.
Hozzátette, a Conference Board arra számít, hogy az oltási kampány gyorsításának és az új masszív gazdaságösztönző csomagnak a hatására a gazdasági növekedés üteme tovább erősödik, és idén 5,5 százalékkal bővül majd az amerikai gazdaság.
A hatvan ország mintegy 1200 gazdálkodó szervezetét felölelő Conference Board gazdaságkutató nonprofit társaság több makrogazdasági mutató figyelembe vételével állítja össze LEI-mutatóit, amelyek a tapasztalatok szerint nagy pontossággal jelzik előre a gazdasági ciklusok alakulását. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >