Emblémás papíráruk az egyediség szolgálatában
A helyiségek lehetnek mellékek, de amennyire mellékek, annyira fontosak: az ottani kiszolgálás és komfort alapvetően befolyásolhatja egy-egy étterem megítélését. A mosdóhigiéniáról van szó, és az ott használt papír- és kapcsolódó kiegészítő termékekről. És persze a szalvétákról, papírtörlőkről, mert vendéglőkben mégis csak az ételen és a kiszolgáláson van a fő hangsúly.Sok cég foglalkozik papírtermékekkel, amelyeket kifejezetten a HoReCa-szektornak kínálnak. Köztük van a Forest-Trend Kft. is.
Tervezés a netről
Évek óta foglalkoznak éttermek, szállodák egyedi elképzelése alapján saját emblémával, szöveggel, képpel ellátott szalvéták készítésével, amit minden érdeklődő saját maga is megtervezhet a vállalat weboldalán található program segítségével. Természetesen a Forest-Trend Kft. is segít megtervezni az elképzelt szalvétát, amely egyre népszerűbb nemcsak külföldi, hanem belföldi partnereik körében is. Az emblémázott szalvéták iránti igény folyamatosan nő. Legnépszerűbbek a többrétegű fehér alapra nyomtatott szalvéták, de elmozdulás tapasztalható a színes alapokra történő nyomtatás irányában is.
– Tapasztalataink szerint az éttermek, szállodák, vendéglátóhelyek a részletekben is törekednek a minőségre, például a toalettekben a 3, illetve 4 rétegű toalettpapírokra; az egyszerű folyékony szappan helyett krémszappanra vagy a habszappanra. A minőség mellett azonban továbbra is fontos a gazdaságosság, amelyre remek példa a kéztörlés területén az automata tekercses kéztörlő-adagoló, amely késleltetve adagolja a következő lapot, kihasználva a rohanó világunkat, és picit visszaélve türelmünkkel – mondja a marketingvezető.
Várvölgyi Tímea szerint a szállodák egyre inkább hangsúlyozzák egyediségüket, és egyre inkább törekednek vendégeik komfortérzetének növelésére. Ezt úgy igyekeznek elérni, hogy saját emblémájukkal ellátott apró termékeket készítenek a szobákba, ami nemcsak a kis szappanról és tusfürdőről szól, hanem megtalálható a kosárkában többek között a cipőtisztító szivacs, fogkefe kis tubus fogkrémmel, varrókészlet, zuhanysapka is. És mindezt a vendég távozásakor magával viheti „emlékbe”.
Imponáló részletek
Kiemelten kezeli a vendéglátóipart a Piszkei Papír ZRt. is, amelynek nagyon fontos a vásárlói elégedettség, ezért minden tekintetben próbálnak megfelelni „nagyfogyasztóiknak” is. A társaság termékpalettáján egyaránt megtalálhatók kifejezetten a fent említett szektornak gyártott toalettpapír, kéztörlő, a hozzájuk kapható tartók, valamint az egyedi emblémával ellátott szalvéták is. Amennyiben egyéni elképzelése van a megrendelőnek, a Piszkei Papír segít a tervek megvalósításában. A cég ilyen alkalmakra kétrétegű, pasztellszínekben kapható Szilvia Royal szalvétáit ajánlja.
– Az éttermek, szállodák és vendéglátóhelyek esetében kifejezetten fontos és meghatározó a higiénia, tisztaság, az összhang, a stílus – hangsúlyozza Török Rita, a Piszkei Papír ZRt. marketingkommunikációs előadója. – Cégünk olyan helyzetben van, hogy termékeivel ki tudja elégíteni ezeket az elvárásokat, legyen szó akár folyékonyszappan-adagolóról, akár egyedi díszítésű szalvétáról.
A háztartásokban is megjelennek
A vendéglátás a magas színvonalú asztalkultúrán keresztül a mindennapi konyhai higiéniai használaton át a közösségi és szobai higiéniával bezárólag használja az SCA Tork termékeit. A cég vállal saját emblémázást, akár öt színnyomással is. Hasonlóan gazdag a mosdóhigiéniai és a toalettpapír-kínálata is, utóbbiak közül kiemelve a szállodák számára kifejlesztett szuper fehér három-, illetve négyrétegű, kis tekercses toalettpapírokat. A Tork mosdóhigiéniai kínálatát kiemelkedően magas minőségű prémium krémszappanjaival teszi teljessé.
– Az SCA stratégiáját kezdetektől fogva az esztétikus, magas minőségű, ugyanakkor jól felhasználható és takarékos termékek bevezetése jellemzi. Ennek jó példája az elegáns, tekercses kéztörlő-adagoló, amely rövid idő alatt három jelentős fejlesztési fázison ment keresztül: klasszikus kivitel, érintésmentes kivitel és érintésmentes ALU design – sorolja Galló Attila, a Tork HoReCa-menedzsere
A piacon van a Kimberly-Clark Professional is, amely a HoReCa-vevők részére egyrészt mosdóhigiénia termékeket, másrészt konyhai törlőket ajánl. A cég rendszereket árul, ami azt jelenti, hogy termékeiket olyan adagolórendszerekkel ajánlják, amelyek a költségtakarékos felhasználást tesznek lehetővé. Mosdóhigiéniai adagolócsaládjaik közül a Ripplét az imázsorientált vevők részére kínálják, az Aquát pedig olyan területekre, ahol a higiéniának kiemelt szerepe van. A Kimberly-Clark Professional papírtermékeinek almárkái a minőségre utalnak: Hostes papírjaik a legolcsóbb lapáru termékek, a Scott márka az ár/érték arányt képviseli, a Klennex termékek pedig a magas minőséget és a kényeztetést jelentik.
A boltban impulzív, a HoReCa-ban praktikus
– A kiskereskedelmi és a közületi szektornak készült termékek szinte minden esetben különböznek egymástól. Egy háztartási terméknél fontos a csomagolás, mert a terméknek ezzel kell a polcon eladnia önmagát. A közületeknek kínált termékeknél egészen más szempontok dominálnak: nagy kiszerelés és az emiatt fontos állagmegóvás, egyszerű tárolhatóság, és természetesen az ár, illetve ár-érték arány – hívja fel a figyelmet a különbségekre Várvölgyi Tímea.
A háztartási termékek csomagolása általában színes, harsány, feltűnő, a közületi termékek megjelenése visszafogottabb, csak a feltétlenül szükséges információkat tartalmazza. Azonban a közületi termékek csomagolásánál is megfigyelhető, hogy a különböző minőségi kategóriákat a gyártók a csomagolás módjával, színével is igyekeznek megkülönböztetni, valamint a „színkódolás” segítségével termékcsaládokat kialakítani.
– A háztartási és közületi termékek között kevés olyan terméket találunk, amely ugyanabban a kiszerelésben, megjelenésben mindkét szektornak tömegesen értékesíthető, ami főként a termékek kiszereléséből adódik. Természetesen előfordul, hogy egy-egy étteremnek megtetszik egy olyan háztartási kiszerelésű szalvéta, amely nem készül közületi kiszerelésben, ami nem gátolja meg abban, hogy ezt a terméket vásárolja, használja.
N. O.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >